Anmeldelse af "Den ægte vare" af Erin Watt

Jeg har savnet noget nyt fra Erin Watt, så da jeg modtog "Den ægte vare" af forlaget Flamingo d. 24 December sidste år, så blev jeg simpelthen så glad! Det var den perfekte julegave at stå op til. For jeg elsker Erin Watts bøger. Jeg elsker især hendes "The Royals"-serie som jeg også har fået lov til at læse og anmelde her på bloggen, så jeg var ret sikker på at denne også ville falde i min smag. Og ved I hvad? I sidte måned udkom der endnu en bog af Erin Watt hos forlaget Flamingo! Spørg lige om jeg var spændt og virkelig utålmodig da jeg så dem poste den nyhed på instagram. ;) Jeg glæder mig meget til at få den læst - og det bliver nok meget snart. ;)

Men! I dag handler det om anmeldelsen af "Den ægte vare" og den får I her.

Oakley Fords karriere står stille. Hans sange er ikke længere spændende at synge for fans og han er faldet ind i en skræmmende blokade. En blokade som forhindrer ham i at skrive nye sange og udvikle sig i den retning han ønsker. Og det forhindrer ham især at samarbejde med hans drømmeproducer. Men han kan ikke give op. Han er en verdensberømt popsanger og millioner af fans hungrer stadig efter ham. Så der skal drastisk ting til for at booste karrieren. Ting som hans PR-ansvarlige og manager har en idé til. Men Oakley er slet ikke med på den.

For at ændre på hans image, hans ry og hans rastløshed så skal der sættes gang i nogle gode og "down to earth" rygter. Oakley skal have en kæreste. En helt almindelig og kedelig pige. En som han få ham til at få fødderne solidt ned på jorden og mere... opnåelig for hans mange fans. En opgave der bliver givet til Vaughn Bennett. Og havde det ikke været for pengene som hun selv og hendes familie har hårdt brug for, så ville hun aldrig have taget imod det job. Men et år er hurtigt overstået. Og hvor svært kan det blive? Hun har jo tiden til det og folk er afhængige af hende.

Gnisterne er store i starten. Ingen af dem er specielt interesseret i den anden. Men nysgerrigheden fylder også en del. Men det er et fake forhold og det kræver at de bliver nødt til at holde hinanden ud. Men deres "samarbejde" kommer til at overraske dem begge. Det bliver utroligt svært for dem at fake et forhold. Især fordi det begynder at virke mere... ægte. Og det er ikke nødvendigvis kun en god udvikling. Jo Oakleys inspiration spirrer, men.. på andre punkter ser det ret sort ud. For det skaber problemer. Men vil de problemer være nok til at ødelægge det hele? Og vil modstanden og det voldsomme hate fra fans være dråben der får deres forhold smadret? Eller skal det vise sig at være endnu tættere på at de skal finde kniven der punkterer deres hjerter?

Hun har gjort det igen. Erin Watt har skrevet en historie der får alle følelser til at sprudle ud af kroppen på en. Alle teenagepiger - eller en meget stor del af dem - har haft et crush på en musiker og har drømt om at date dem og være det vigtigste i deres liv. Me included. Og sådan en historie får vi i denne bog. Alt det man selv drømte om som teenager det får man lov til at "leve" igennem Vaughn og Oakley. Wow! Drama, kærlighed, svigt, jalousi, hævn, lykke og fortvivlelse. Alt det får man her. Så kan man da næsten ikke be' om mere, vel? ;) Jeg er fan.

★★★★★