Anmeldelse af "Lagt på is" ("Game Changers" 5) af Rachel Reid

Reklame for forlaget People's og forfatter Rachel Reid - Sendt til anmeldelse. Meningerne er mine egne.
Jeg har længe haft planer om at læse serien "Game Changers" af Rachel Reid, og da der pludselig blev meddelt at den blev lavet til en TV-serie fik jeg kun endnu mere lyst. Desværre gik der lang tid før vi fik glæde af den herhjemme i lille Danmark, men I kan satme tro at jeg sad klar ved skærmen lige så snart det skete. Jeg måtte jo se om den nu også ville være noget for mig.

Og ohhhh my altså! Jeg forelskede mig straks. Så ja. Jeg var meget interesseret. Nu skulle serien bare læses. Og da jeg så kunne se at forlaget People's havde besluttet sig for at oversætte dem på dansk, tog jeg straks kontakt til dem. Heldigvis ville de gerne sende bøgerne til mig efterhånden som de udkom.
De har dog besluttet sig for at udgive dem i rækkefølge med TV-serien, så den første bog vi fik var den 2. bog. Altså "Kampens hede" som er første sæson. Den næste bog var "Forlænget spilletid" som er 6. bog og derefter "Gamechanger" som er bog 1. Måske lidt forvirrende, men da de kan læses uafhængigt at hinanden gør det ikke det store. Personligt vil jeg helst læse dem i den rigtige rækkefølge, men... jeg har besluttet mig for at følge forlaget People's rækkefølge lige med denne serie. :)

Men nu til det som dette indlæg handler om. Anmeldelsen af "Lagt på is". Femte bog i serien. Den får I her. ;) Enjoy!

Det går virkelig ned af bakke for ishockey spilleren Troy Barrett efter dramaet på hans tidligere hold. Hans tidligere bedste ven og stjernespilleren på holdet har vist sig at være et virkelig grimt og ondskabsfuldt menneske, og da Troy svarede ham imod og udtrykte sin vrede og afsky, vendte både holdet og træneren ryggen til Troy. Ingen troede på beskyldningerne eller ville ikke gå imod flertallet. Troy var den eneste der stod fast. Derfor er han nu blevet smidt af holdet og solgt til ligaens værste hold i Ottawa. Troy er såret og nederlagene stopper ikke der. Hans kæreste blev pludselig forlovet og forlod ham. Alle hader ham. Hans tidligere fans, hans far... Troy vil bare lades være i vred så han kan spille ishockey. Han har især ikke tid, lyst eller overskud til nu også at skulle oprette en online-profil sammen med det nye holds SoMe-maneger. Heller ikke selvom den mand er ret lækker. Og i den grad åben om hans seksualitet. Stik modsat Troy som stadig er i skabet.

Harris Drover kan ikke tro at den spiller som han har et crush på nu skal spille for det hold han arbjder for, men der står han. Troy! Men det første møde går ikke ligefrem godt. Harris fornemmer tydeligt at Troy på ingen måde er begejstret for Harris og da slet ikke hans åbenlyse seksualitet. Er Troy virkelig den homofob som alle går og tror at han er? Er Troy det samme monster som hans bedste ven? Eller gemmer Troy på noget andet indenunder det hårde ydre? Kan Harris få ham til at bløde lidt op og åbne op overfor ham? Måske få ham til at smile?

Troy er på ingen måde det monster som alle tror. Tværtimod. Og det vil han gerne bevise. Og måske err holdskiftet ikke så dårligt alligevel. Hans nye holdkammerater tager overraskende godt imod ham og Harris lader ikke til at give op. Måske kan Troy endelig være sig selv? Måske endda være åben omkring hans egen seksualitet? For selvom han forsøger at være forsigtig, så er Harris hurtigt kommet ind under huden på ham og kemien er ikke til at tage fejl af. Men tør Troy tage skridtet? Vil Harris være tålmodig nok til at lade ham tage det et skridt af gangen? Vil Harris overhovedet have ham på lang sigt? Og hvordan vil hans nærmeste, holdkammerater og resten af fanskaren tage nyheden når den kommer frem? Tør Troy se sin frygt i øjnene?

Dette er en bog-serie som er blevet vældig populær efter at den blev lavet til den populære TV-serie "Heated Rivalry" på HBO Max. Fans over hele verden blev igen vilde med de sexede ishockey mænd. Og jeg erklærer mig skyldig i det samme. Dette er en "M M Romance"-serie og vi forkæles med forbudt kærlighed, stærke sexede ishockey spillere, begær, humor, drama, hemmeligheder, svære udfordringer, et giftigt og homofobisk miljø og modige mænd der tør give det en chance og sætte alt på spil. I "Lagt på is" møder vi en ishockey spiller som går igennem en regn af nederlag og som skal beslutte sig for at lægge sit liv om og endelig stå ved den han i virkeligheden er. Og en SoMe-maneger som arbejder for et ishockeyhold hvor han åbent kan være sig selv og han elsker alt ved arbejdet. Især da hans crush pludselig står foran ham. To mennesker der skal finde modet til at gå efter det de ønsker og brænder for. Tør de tage chancen og se deres frygt i øjnene? En virkelig sød og skøn historie!

Jeg er VILD med Troy og Harris! Hold da op altså. Jeg ville ønske at vi kunne få meget mere med disse to fantastiske mennesker. Men øv det sker nok ikke. Selvfølgelig kan vi håbe at vi får en lille bid af dem i 7. bog som udkommer i 2027 som endnu en gang har Ilya og Shane i hovedrollerne - som jeg glæder mig HELT EKSTREMT TIL!!!!! Jeg kan simpelthen ikke få nok af denne serie. Det er ikke til at fatte at den indtil videre er slut! Ja der kommer én bog mere, men altså... alligevel! Håber inderst inde at Rachel Reid aldrig stopper med at udvide den. *Haha*

Nå, men... nu hvor alle 6 bøger er udkommet på Dansk ville det jo være et perfekt tidspunkt for ALLE at læse den. ;) Jeg kan i hvert fald varmt anbefale den. Dette er en serie som jeg nok kommer til at læse igen og igen. Og det er altså ikke noget jeg siger om ret mange bøger. Det er ret sjældent. Men denne? Helt klart en serie jeg skal forkæle mit læsehjerte med igen på et tidspunkt. Men indtil da.... så må vi vente utålmodigt på 7. bog. :D

Min Goodreads rating:
★★★★★

Anmeldelse af "Wild Love" ("Rose Hill" 1) af Elsie Silver

Jeg elsker virkelig Elsie Silvers bøger og jeg køber indtil videre alle hun udgiver. Især når de er en del af det samme område. For indtil videre er alle hendes serier bundet sammen af enten området de foregår i eller de personer vi møder. Og det elsker jeg! Og "Rose Hill"-serien er ingen undtagelse. Jeg har nu fået alle fire bøger i serien købt og det er blevet tid til at læse dem.

Første bog i denne small-town western serie hedder "Wild Love" og min anmeldelse får I her. :) Enjoy!

Ford Grant kommer fra en familie der altid har været i rampelyset, men han vil gerne undgå det. Og nu er han blevet kåret som verdens hotteste milliardær. En titel han ikke kunne være mere ligeglad med. Han har startet flere virksomheder, men hans karriere som musikproducer er det som han vil koncentrere sig om nu. Han vil bare gerne arbejde med musik og leve sig liv i fred og ro i Rose Hill, som nabo til hans bedste ven. Og derfor planlægger han at omdanne en lade til et pladeselskab. Men hans koncentration og planer bliver forstyrret da en ung 12 årig pige dukker op og siger at han er hendes biologiske far. En datter som han hurtigt får beskyttertrang overfor. En datter som han gerne vil have skal føle sig velkommen og tryg hos ham. Men kan han være en god far for hende? Vil han kunne finde ud af at være en far?

Rosie Belmont forsøger at skabe sig en karriere i byen, men med en chef der er lidt for glad for at befamle hende og får hende fyret før hun kan klage over ham og en kæreste som ikke tager hendes situation alvorligt, føler hun at hun har brug for at komme væk. Tage hjem til Rose Hill. Hjem til tryghed og væk fra de dårlige oplevelser. Hun havde dog ikke forventet at hendes brors irriterende men utroligt flotte bedste ven er flyttet ind ved siden af. En ven som altid har været der for hende da hun var barn. En ven som nu... tiltaler hende mere end han burde. Deres drillerier fortsætter men oveni er der nu også en stor portion flirt. Og det har Rosie på ingen måde noget imod. Og da hun bliver ansag i hans nye firma er hun fast besluttet for at bryde hans vægge ned. For hans professionelle afstand til hende vil hun ikke acceptere. Hun vil have Ford.

Da Fords bedste vens lillesøster dukkede uanmeldt op blev han overrasket, men han er også glad. For han har været hemmeligt forelsket i den kvinde siden de var børn og han kom på sommerferie i Rose Hill. Men han fornemmer at hun skjuler noget. Hun virker såret. Indelukket. Og det vil han gerne have til at gå væk. Men hun har altid været forbudt for ham. Han vil ikke ødelægge hans venskab til hans bedste ven ved at begynde på noget med Rosie. Men kan han holde sig fra hende? Han vil ikke have at hun forsvinder. Han vil have at hun bliver i Rose Hill. Hos ham. Men hvad er hendes planer?

Dette er en skøn small-town western romance serie, og vi bliver taget med til den skønne og idylliske by Rose Hill. Her bliver vi forkælet med sexede mænd, viljestærke og smukke kvinder og savlfremkaldende kærlighedshistorier. Vi får masser af overraskelser, begær, nye begyndelser, blomstrende kærlighed, hemmeligheder, humor, smukke omgivelser og karakterer som man ikke kan undgå at blive forelsket i. Vi møder i denne bog en milliadær der drømmer om et liv væk fra kameraerne og livet i luksus for i stedet at udleve sin drøm som musikproducer i fredelige og rolige omgivelser. Og en kvinde der får sine karriere drømme knust og skynder sig hjem til trygge omgivelser og lander i armene på sin brors bedste ven. En kærlighedshistorie der har fået lov til at vokse i mange år. En smuk og virkelig skøn historie.

Åhhhh Elsie Silver har gjort det igen! Der er virkelig ikke noget at sige til at hendes bøger er så populære. Hun er en mester til denne genre og jeg er seriøst blevet an die-hard fan. Hun vil nok altid være en auto-buy forfatter for mig. Hun er ekstremt god til at få en god blanding af romance, spice og humor ind i hendes historier. Og selvfølgelig en smule western ind over også.

Der er ikke så meget "cowboy" over denne serie, som jeg ellers elsker ved hendes andre bøger, men der er en lille snert af det i forbindelse med området de befinder sig i. Den næste bog i serien er faktisk en hestetræner vi møder, så lidt "cowboy" kan jeg se frem til i den. ;) Og den vil jeg gå igang med at læse med det samme.

Min Goodreads rating:
★★★★★

Anmeldelse af "Pletskud" ("Game Changers" 4) af Rachel Reid

Reklame for forlaget People's og forfatter Rachel Reid - Sendt til anmeldelse. Meningerne er mine egne.
Jeg har længe haft planer om at læse serien "Game Changers" af Rachel Reid, og da der pludselig blev meddelt at den blev lavet til en TV-serie fik jeg kun endnu mere lyst. Desværre gik der lang tid før vi fik glæde af den herhjemme i lille Danmark, men I kan satme tro at jeg sad klar ved skærmen lige så snart det skete. Jeg måtte jo se om den nu også ville være noget for mig.

Og ohhhh my altså! Jeg forelskede mig straks. Så ja. Jeg var meget interesseret. Nu skulle serien bare læses. Og da jeg så kunne se at forlaget People's havde besluttet sig for at oversætte dem på dansk, tog jeg straks kontakt til dem. Heldigvis ville de gerne sende bøgerne til mig efterhånden som de udkom.
De har dog besluttet sig for at udgive dem i rækkefølge med TV-serien, så den første bog vi fik var den 2. bog. Altså "Kampens hede" som er første sæson. Den næste bog var "Forlænget spilletid" som er 6. bog og derefter "Gamechanger" som er bog 1. Måske lidt forvirrende, men da de kan læses uafhængigt at hinanden gør det ikke det store. Personligt vil jeg helst læse dem i den rigtige rækkefølge, men... jeg har besluttet mig for at følge forlaget People's rækkefølge lige med denne serie. :)

Men nu til det som dette indlæg handler om. Anmeldelsen af "Pletskud". Fjerde bog i serien. Den får I her. ;) Enjoy!

Ishockey målmanden for New York Admirals, Eric Bennett, er begyndt at tænke på at indstille sin karriere. Han er en del ældre end sine holdkammerater og kroppen er også begyndt at give tegn på at han ikke kan blive ved i mange år endnu. Det er en svær beslutning, men Eric føler at det snart er på tide. Måske er det endda på tide at komme ud og date igen. Han har ikke datet siden skilsmissen med sin kone. Og det er gået op for ham at han måske skal finde modet til at udforske den anden side af sin seksualitet. Selvom han er biseksuel så er det ikke noget han har udforsket. Eller fortalt nogen om. Men han vil prøve. Og derfor vil han prøve at date nogle mænd. Flirte. Og den smukke unge bartender på den lokale homobar som han har kigget længselsfuldt efter i noget tid flirter pludselig tilbage. Men er denne mand for ung?

Kyle Swift elsker sit job som bartender, men han er efterhånden begyndt at drømme om at få noget mere fast og spændende ind i sit liv. En kæreste måske? Hans hjerte er dog stadig skrøbeligt efter den skandale han var en del af da han var yngre, så han er påpasselig med hvem han er sammen med. Medmindre det er noget udforpligtende. Og det kan han nemt finde. Dog ikke altid med den type mænd som han længes efter. Ældre mænd. Hans erfarring er at de kun vil ende med at knuse hans hjerte. Og derfor er han en smule tvivlende da han begynder at flirte med den sexede sølvræv af en ishockeyspiller. Eric er ikke erfaren indenfor homoverdenen og det gør Kyle nervøs. Hvis de begynder på noget, vil Eric så pludselig kassere ham når han ændrer mening? Tør Kyle tage chancen? Eller kan det måske bare være som en hjælp? Kan han gå med til at lade Eric prøve nogle ting af med sig? Kyle må jo bare lukke af for eventuelle følelser for at beskytte sig selv. Det bliver da ikke så svært, vel?

Tiltrækningen er intens og Kyle elsker at oplæge Eric indenfor nydelsens verden i sengen, og Eric overraskes over hvor meget han rent faktisk elsker at være sammen med Kyle. Kyle vækker noget i ham som han ikke troede fandtes. Det er svært ikke at lade sig involvere med hinanden følsesmæssigt. Eric vil ikke have at Kyle fortryder det hvis det bliver til mere. Kyle er så ung og har så meget mere tilbage at opleve i sit liv, så Eric tør ikke drømme om en fremtid sammen. Kyle er bange for at blive såret igen, så han tør ikke erkende sine følelser overfor Eric. Deres aftale om noget uforpligtende passer derfor perfekt for dem begge. Indtil det ikke længere gør. Men tør de åbne op omkring det? Tør de fortælle hinanden om deres sande følelser? Eller vil aldersforskellen og frygten være altoverskyggende og i sidste ende være dødsstødet for deres skrøbelige forhold?

Dette er en bog-serie som er blevet vældig populær efter at den blev lavet til den populære TV-serie "Heated Rivalry" på HBO Max. Fans over hele verden blev igen vilde med de sexede ishockey mænd. Og jeg erklærer mig skyldig i det samme. Dette er en "M M Romance"-serie og vi forkæles med forbudt kærlighed, stærke sexede ishockey spillere, begær, humor, drama, hemmeligheder, svære udfordringer, et giftigt og homofobisk miljø og modige mænd der tør give det en chance og sætte alt på spil. I "Pletskud" møder vi en ældre ishockey målmand der planlægger at gøre en ende på sin karriere, og som vil prøve at udforske sin anden side af sin seksualitet, som han ikke har turde prøve før. Være sammen med mænd. Måske endda den unge sexede bartender som tydeligvis tænder på ældre mænd, men som efter en skandale er bange for at få sit hjerte knust igen? En forsigtig og uerfaren sølvræv og en livlig ung fræk sag. Vil aldersforskellen og frygten for at blive såret igen være for stor en udfordring? Tør de give tiltrækningen en chance? Tør de give kærligheden en chance?

Åhhhh mit hjerte bløder for de to her! Jeg har virkelig været most godt og grunding igennem følelseskværnen denne gang. Både når det kommer til vrede og irritation, men så sandelig også tårer og grin. Jeg nød virkelig læsningen og jeg ville ønske at vi fik en bog mere om dette par. Men ak... vi har nu kun én bog mere og endnu et nyt par. Men et par som jeg også virkelig har set frem til at læse mere om. Troy og Harris. Uhhh det bliver så godt!

Jeg kan VARMT anbefale jer at læse denne serie.

Min Goodreads rating:
★★★★✩

Anmeldelse af "Wildfire" ("Maple Hills" 2) af Hannah Grace

Hannah Graces serie "Maple Hills" har fået mange blandede anmeldelser på de sociale medier, men jeg har set flest gode, så jeg besluttede mig for at give den en chance. Jeg er altid frisk på at læse en sød romanceserie og denne startede med en ishockeyspiller og en kunstskøjteløber. Så det lovede jo godt, ikke? Denne gang handler det om to studerende på en sommerlejr som ikke havde forventet at se hinanden igen efter en hed nat sammen. Lad og finde ud af om den er lige så god som den første bog i serien. Jeg har nemlig nu fået læst "Wildfire" som er den anden bog i serien og min anmeldelse får I i dette indlæg. Læs eventuelt også min anmeldelse af bogen "Icebreaker" her. :)

Russ Callaghan er en del af ishockeyholdet på college som er fuld af store personligheder og virkelig populære skøjtejægere, men Russ er en mere forsigtig fyr som ikke er vant til at være midtpunktet og da slet ikke at være populær hos kvinderne da hans ophav har gjort ham meget forsigtig. Og derfor overrasker det ham da en peptalk fra en holdkammerat leder til at han får en kvinde med op på sit værelse. En virkelig smuk kvinde! En kvinde som han har en fantastisk kemi med. Men som forsvinder efter sex før han får chancen for at spørge om hendes fulde navn og om en date. Men det er måske for det bedste. Han skal alligevel være væk hele sommeren så han ser hende nok ikke igen.

Aurora Roberts er ikke til faste forhold og derfor er hun ikke såret over at hendes nyeste flirt er forsvundet ud på badeværelset. Hun smutter før han beder hende om det. Og hun har alligevel ikke planer om at se ham igen. Da slet ikke denne sommer hvor hun igen skal være ansat på den sommerlejr hun selv deltog på som barn. Derfor bliver hun voldsomt overrasket over at se ham iblandt de nye hjælpere. Men han ignorerer hende så han har nok fortrudt deres timer sammen på hans værelse. Hun kan dog alligevel ikke lade være med at kigge langt efter ham. Men reglerne på sommerlejren er strenge og klare - de ansatte må ikke date eller have anden form for intim kontakt. Og det vil selvfølgelig ikke være et problem. Det var bare en enkelt aften som ikke skal gentages.

Jo mere Russ og Aurora lærer hinanden at kende jo mere indser de at de ikke kan ignorere den kemi de fik en forsmag på før de ankom til sommerlejren. Aurora er uimodståelig og jo mere hun giver udtryk for at hun gerne vil tættere på ham jo sværere bliver det for Russ at bryde reglerne. Hun åbner sig overraskende hurtigt op for ham, men han holder selv igen med sit eget ophav. Hun har det svært med sine forældre og derfor vil han ikke smide sin egen elendighed overpå hendes i forvejen tynget skuldrer. Men vil det i sidste ende være det som spænder ben for dem? Kan hans usikkerhed skubbe hans drømmekvinde væk?

Dette er en sød collegeromance hvor vi følger en ung kvinde der forsøger at løsrive sig fra sin families forventninger og pres og en ishockeyspiller med en problematisk familie der spøger i skyggerne. To unge mennesker med hver deres familieproblemer. To unge mennesker som troede at de aldrig skulle se hinanden igen efter en hed nat sammen. Indtil de igen mødes på den sommerlejr de begge er blevet ansat på. Vi bliver forkælet med masser af humor, begær, sommerlejrstemning, skrøbelige personligheder, snigen rundt, længelsfulde blikke, personlige udviklinger og overraskelser. En virkelig skøn historie med en masse søde øjeblikke og beslutninger om at kæmpe for det man elsker.

Endnu en gang var jeg underholdt. Jeg elsker sommerlejr-stemningen og de søde øjeblikke vi får i denne bog. Historien var virkelig skøn og jeg glæder mig nu til at læse den sidste bog i serien. Jeg er så glad for at jeg valgte at fortsætte med serien til trods for de hårde ord den har fået fra andre på de sociale medier.

Min Goodreads rating:
★★★★✩