Anmeldelse af "Vinter i Applemore" af Rachael Lucas

Jeg troede ikke at jeg ville nå at få denne bog hjem i tide til at læse og anmelde den her i Julen, men den nåede frem lige i sidste øjeblik efter en meget langsom rejse. Men jeg havde virkelig et stort ønske om at læse den, så jeg sad klar hver dag. Og da den endelig dukkede op gik jeg straks igang. Tak til forlaget Cicero for anmeldereksemplaret.

Jeg havde kun læst én bog af Rachael Lucas tidligere, men jeg faldt straks for den, så jeg vidste at denne nok også ville falde i god jord hos mig. Og så er det jo den perfekte vinter-læsning. Den er nu blevet læst og min anmeldelse er klar til jer, så den får I her.

Rilla er for første gang i over 10 år tilbage i Applemore. Hun lever et liv på farten og befinder sig aldrig i samme land særligt lang tid af gangen. Men hendes far er desværre afgået ved døden og det er op til hende at tage hjem og få ryddet op i hans ting. Og der går ikke længe før at Fraser-børnene får besked om hendes hjemkomst. De legede meget sammen som børn og de har alle savnet hende og hendes søster. Men især Lachlan har savnet hende. Hans barndomsforelskelse. Og da det ikke var meningen at han selv skulle befinde sig i Applemore, så er han nu alligvel glad for at han er kommet tilbage i tid til at hilse på hende.

Men det er ikke kun et positivt visit. Fraser-børnene mistede også deres far fornyligt og det har gjort at godset og dets jorder nu er blevet Lachlans ansvar. Men de står i stor gæld og han kan ikke se andre muligheder end at sælge det. Men kan han gøre det nu hvor hans søstre bor på ejendommen? Har han lyst til at svigte dem? Han bliver desværre nok nødt til at gøre det, for det bliver nok for stor en mundfuld for ham. Og han har jo også sit eget firma at tænke på. Men nu hvor han alligevel er i Applemore så kan han jo arbejde lidt på at forberede godset til salg og tilbringe noget tid sammen med Rilla. Og finde ud af hvad han skal gøre med det hele.

Rilla får hurtigt gennemgået sin fars ting og ryddet ud og op. Og iblandt hans ejendele dukker ting op som kun får hende til at stille flere spørgsmål om sin fars liv i alle de år hvor de ikke har tilbragt så meget tid sammen. Men det giver hende også mulighed for at have noget at arbejde på imens hun er der. Og så gør det jo ikke noget at hendes barndomsforelskelse har besluttet sig for at tilbringe en masse tid sammen med hende. Men selvom hun ved at hun bliver nødt til at rejse meget snart igen, så kan hun ikke lade være med at lade følelserne få frit løb.

Rilla begynder at føle sig mere og mere hjemme og hun ved at det bliver svært at skulle rejse igen. Og tiden er ved at løbe ud for hende. Det samme er den for Lachlan. Han bliver snart nødt til at tage en beslutning ang. godset. Og ang. hans eget firma. En beslutning som ser umulig ud. Hvordan skal deres fremtid se ud? Vil Rilla rejse? Vil Lachlan redde sin arv? Vil de vælge hinanden? Eller vil det bare have været en vinterflirt i det smukke Applemore?

Dette er den perfekte bog at læse en kold vinter hvor man vil hygge under et varmt tæppe, med en varm drik og tændte stearinlys. Der er masser af feelgood-vibes, kærlighed, dilemmaer der skal løses, hemmeligheder der bliver afsløret og skønne personligheder som man ikke kan lade være med at holde af. Jeg er fan og jeg nød bogen hele vejen igennem. Men nu kunne jeg godt tænkte mig at lære Lachlans tre søstre bedre at kende. ;)

★★★★✩