Anmeldelse af "Kun dig"-serien af Melanie Harlow

Jeg forelskede mig i Melanie Harlows bøger da jeg læste hendes serie "After We Fall" og jeg har siden gerne ville læse mere af hende. Så da jeg begyndte at modtage et par bøger i "Kun dig"-serien af forlaget Flamingo blev jeg virkelig glad. Den lød nemlig rigtig god. Efter jeg modtog den sidste bog i serien tilføjede jeg den straks til min TBR-liste og i Januar kom jeg endelig til dem i bunken.

I dag får I anmeldelsen af alle tre bøger. ;)

"Kun dig"

Emme er forfulgt af uheld. Ikke i forbindelse med sit arbejde i et event firma, men privat. Om det er med mænd, hverdagen eller livet generelt. Så er hun bare pænt uheldig. Men heldigvis har hun en god nabo der redder hende ud af mange af de situationer. De har været venner i nogle år efterhånden, til trods for hvor forskellige de er. Emme tror på kærlighed, ægteskab, følelser og fremtidsønsker. Nate derimod afskyer alt der har med følelser at gøre og han er slet ikke interesseret i ægteskab og familie-planer. Men han nyder at have kvinder i sengen. Så længe der ikke er nogle forventninger efterfølgende. Men en dag får han en opvågning. Han har ikke været så påpasselig som han troede. Der dukker pludselig en baby op på hans dørtrin. Han er blevet far!

Nu er det Emmes tur til at hjælpe Nate. Hvordan skal han dog kunne passe på en baby? Emme forsøger at berolige ham og det bliver hurtigt en rutine for dem. De ender med at tilbringe en masse tid sammen og deres følelser for hinanden får efterhånden lov til at bryde ud. Emme har været lidt vild med ham længe, men har ikke troet at hun kunne have en chance. Og da han slet ikke er interesseret i et fast forhold har det slet ikke været et mål for hende. Men Nate har også gået og gemt på følelser for hende, men har ikke ville gøre noget ved dem. Nu kan de bare ikke længere gemme dem væk. De kan ikke længere holde sig fra hinanden.

Da Emme tror at de er på vej i den rigtige retning panikker Nate over sine følelser og skubber hende fra sig. Såret og vred vælger hun at lukke helt af for ham. Hun vil ikke såres længere. Måske det bare ville være bedst at komme lidt væk? Og da Nate indser sin fejl er det måske allerede forsent. Emme er rejst og han står nu med et tomt hjerte. Hvem kan han finde råd hos? Vil Emme kunne tilgive ham?

★★★★✩

"Kun ham"

Maren er begyndt at lide ret voldsomt af et tilbagevendende mareridt. Og det er begyndt at påvirke hendes arbejde i sit yogastudie og hverdag. Hvad betyder drømmen? Søstrene forsøger at hjælpe hende med idéer til betydningen af det, men det eneste der gentager sig er hendes fornemmelse af at det er noget der er på vej. Noget hun skal være opmærksom på og beskytte sig imod. Er det en person? Fra hendes fortid? Har det noget med nogle uafsluttede følelser? Men hvorfor nu? Svaret står muligvis på hendes dørtrin. Dallas. Hendes ekskæreste. Den eneste fyr hun nogensinde har elsket. Aldrig har stoppet med at elske. Men hvorfor er han dukket op nu efter 12 år uden kontakt?

Dallas arbejder som tatovør og forsøger at leve sit liv som han ønsker det. Men en ubehagelig diagnose tvinger ham til at tage en svær beslutning. Men det kan han ikke gøre før han får rettet op på nogle ting som har givet ham dårlig samvittighed i mange år. Han forlod sit hjem og sin kæreste fra den ene dag til den anden for 12 år siden, og han har haft dårlig samvittighed lige siden. Og nu hvor det måske vil være for sent at gøre bod på det, så må han gøre hvad han kan for netop at sætte et punktum. Men han havde ikke forventet at hans følelser for Maren stadig var så stærke da han pludselig står foran hende og søger tilgivelse.

Hans ophold bliver forlænget og Maren og Dallas tilbringer mere og mere tid sammen. Følelserne vokser, og Maren begynder at tro på at der måske er en chance for at de kan finde sammen igen. Men Dallas ved at det ikke kan lade sig gøre i den situation han står i. Så da det er tid til at tage afsted må han igen tage en svær beslutning. Skal han lade Maren få adgang til hans hjerte igen eller må han igen give slip på hende? Kan han åbne op om sin hemmelighed? Eller er det bedste at lade hende gå og få et liv uden ham? Knuste hjerter og angst for fremtiden truer med at ødelægge det de har for altid. Er der overhovedet håb for en lykkelig slutning?

★★★★✩

"Kun kærlighed"

Stella havde set frem til sin fødselsdag. Hun skulle tilbringe den sammen med kæresten Walter - også kaldet "Buzz" af hendes søstre - men aftenen bliver ikke helt som hun havde troet. I stedet for et frieri ender han med at gå fra hende. Det efterlader hende tom for ord og chok. Hvor gik det lige galt? De havde det da fint sammen. Eller? Så nu er hun pludselig single igen. Og helt håbløs når det kommer til at flirte og date. Så hun beslutter sig for at droppe det. Men hendes bedstemor har helt andre planer. Hun har nemlig den helt perfekte mand i tankerne til Stella. Men det kræver list og en lille smule løgne. For Stella skal møde hendes nye nabo.

Ryan er tidligere marinesoldat og han har valgt at flytte et sted hen hvor han kan være i fred med sin baggage, sit dårlige humør og selvhad. Et sted hvor han kan slukke for sine følelser og bare.. overleve. Men hans nye nabo har andre planer. Hun holder ham igang og en dag præsenterer hun ham for sin ældste niece. Stella. Og der vækkes straks noget indeni ham. Men det går ikke. Han må holde sig væk og holde hende på afstand. For andet ville ikke føre noget godt med sig. Men det bliver svært. Umuligt. Og inden han ser sig om får hun alligevel lov til at komme ind under huden på ham. Hun er uimodståelig. Men han kan ikke finde ud af det. Den ene dag ønsker han at tilbringe alle døgnets timer sammen med hende og den anden lukker han af og er direkte modbydelig og afvisende. Men uanset hvad han gør så har han det dårligt. Skal han undskylde? Åbne op for hende? Eller skal han bare skubbe hende helt væk og aldrig have noget med hende at gøre igen?

Stella er forvirret. Hvem er denne forvirrende og virkelig sexet mand? Først vil han hende mere end noget andet og det næste øjeblik er han en kæmpe nar. Er hun bare totalt håbløs når det kommer til mænd? Er hun dømt til at møde den ene idiot efter den anden? Og hvorfor kan hun ikke droppe tanken om Ryan? Kærlighed er en bitch og hun er ikke sikker på at hun kan holde til denne type nederlag mere. Men pludselig er bedstemoren på banen igen. Hendes list er på spil og det er spændende at se om selv hun har taget fejl af disse to mennesker eller om hun i sidste ende havde ret. Vil Ryan turde åbne op for Stella og lade hende få adgang til hans hjerte? Og vil Stella i det hele taget kunne tilgive ham efter alt det han har udsat hende for?

★★★★✩

Denne serie ramte mig ikke så hårdt som "After We Fall"-serien, men den er dog alligevel blevet en af de serier, som jeg har fundet en fast plads til i mine bogreoler. Det er en serie som jeg vil genlæse på et tidspunkt så den er en keeper. :) Og det er en som jeg helt klart vil anbefale alle der elsker feel-good serier med masser af kærlighed, sex og svære valg.

I denne serie følger vi tre søstre som alle kæmper med kærligheden og søgen efter deres "partner for life". Hver bog følger hver sin søster og jeg elsker den form for opbygning af en serie. Det giver en god rød tråd og man har flere genkendelige personer igennem hver bog som er med på sidelinjen. Der er masser af hemmeligheder, svære følelser og knuste hjerter. Men der er mindst lige så meget kærlighed og erotik, så det kunne ikke gøres meget bedre.