Anmeldelse af "Minder om ham" af Colleen Hoover

Så er det langt om længe blevet tid til at blive forkælet med endnu en skøn bog af Colleen Hoover. Jeg har efterhånden læst og anmeldt en del af hendes bøger her på bloggen, og hun er helt klart en af mine favorit-forfattere når det kommer til feelgood romaner som hver gang sætter mit hjerte og tårerkanaler på overarbejde. Og takket være forlaget Lindhardt & Ringhof har jeg nu også fået sat bogen "Minder om ham" ind i bogreolen til min samling. En bog hvis historie virkelig lød lovende.

Og den blev også hurtigt læst. ;) Den hoppede lige et par plader op til toppen i min TBR-bunke og nu er jeg klar til at give jer min anmeldelse. Enjoy!

Ledger arbejder bag baren i sin bar den aften en fremmed kvinde dukker op og fanger al hans opmærksomhed. En kvinde der vækker hans opmærksomhed og som vækker følelser i ham, som han for kort tid siden lukkede en dør til. Denne kvinde er så mystisk og dragende, at han ikke kan lade være med at håbe på at få muligheden for at lære hende bedre at kende. Men hun gemmer på en hemmelighed. En hemmelighed som har alt med ham at gøre og folk tættest på ham. En hemmelighed som er fuld af sorg og had.

Kenna er vendt tilbage til den by som forandrede hendes liv for altid. En grim ulykke som hun var skyld i, og som ødelagde mange menneskers liv. Inklusiv hendes eget. Men hun har stadig et svagt håb om at hun med tiden kan få lov til at blive lukket ind igen og få et forhold til sin datter. En datter som hun aldrig fik lov til at møde. En datter som hun har frarøvet en far. Men de kan vel ikke blive ved med at hade hende hvis hun før første gang siden ulykken kan få lov til at forklare hvordan hun har det? Så derfor forsøger hun at finde et sted at bo, et job og måske endda finde en mulighed for at få kontakt til familien igen. Og i sidste ende være i stand til at kunne vise sit værd. Men hun bliver hurtigt genkendt og panikken og hadet til hende sætter en stopper for hendes planer.

Men der er dog en person som ikke helt har lukket døren for Kenna. Ledgers had er begyndt at krakelere jo mere han observerer Kenna. Sorgen stråler ud af hende og han begynder hurtigt at få ondt af hende. Har de måske taget fejl af hende? Måske er hun ikke så kold og følelsesløs som de troede? Måske er hun også ødelagt efter ulykken? Han sætter sig for at få nogle svar.

Jo mere tid de tilbringer sammen jo varmere bliver deres følelser for hinanden. Men hvad vil der ske hvis folk opdager dem? Vil de også skære Ledger ud af deres liv? Eller vil han kunne overbevise dem om at give Kenna en chance? Eller vil den hjerteskærende ulykke for år tilbage være for utilgivelig? Kenna må være forberedt på at blive jagtet væk. Og Ledger skal muligvis vælge imellem de to mennesker han elsker allermest.

Til jer der overvejer at læse denne bog - KØB JER EN MASSE LOMMELETTER!!! Hold da op hvor fik jeg grædt mange tårer til denne historie. Av mit hjerte. Normalt er det altid til slutningen af en bog hvor jeg stortuder, men denne? HELE VEJEN IGENNEM! Mine øjne var hævede i flere dage efter. :P

Dette er hjerteskærende en historie. En grim ulykke som ødelægger mange menneskers liv, men hvor den "skyldige" - selv efter afsoning af sin straf - bliver ved med at blive straffet. Og det fordi ingen kender til hvad der virkelig skete den dag alt forandrede sig. En kamp om at få lov til at fortælle sin historie. For at få lov til at få bare en smule liv tilbage. Og til trods for en masse lukkede døre og sparken væk så finder man en smule håb. I kærligheden. Men det er en kærlighed som man er bange for at tage imod i frygt for at miste den igen. Det kan ikke undgås at blive ramt af som læser. Og jeg må indrømme at jeg lå fuldstædig fladt på jorden og lappede det hele i mig. Historien er intet mindre end ..... fantastisk!

Hvis du i forvejen er ret glad for Colleen Hoovers bøger, så vil du ELSKE denne!

★★★★★