Anmeldelse af "Vintereventyret" af Sarah Morgan

Sarah Morgan er igen ude med en julehistorie, og I kan tro at jeg har glædet mig! Og jeg har været så heldig at forlaget HarperCollins ville sende mig den til anmeldelse. Jeg elsker at det næsten er blevet en tradition hver jul. Jeg er fan! Og jeg er især fan af Sarah Morgan. Jeg har efterhånden en god samling af hendes bøger, og disse julehistorier er virkelig magiske. Derfor var jeg meget spændt på at læse denne bog. Og det er nu sket og jeg er klar med en boganmeldelse til jer. ;)

Christy har altid drømt om at have en mand, børn og et liv på landet og det burde være perfekt og lykkeligt, men er det nu også det? Nu har hun det hele og alt er planlagt ned til mindste detalje, men det er ikke så rosenrødt som forventet. Huset er i forfald, hendes mand begynder at opføre sig mærkeligt og hendes forhold til hendes bedste veninde er også ved at dø ud. Og nu har hun brugt resten af sin opsparing på den perfekte juleferie-rejse til Lapland hvor de skal fejre julen hos en moster som hun af mystisk grunde ikke har set siden hun var et lille barn. Vil det ende med at vise sig at være en katastrofe? Da hendes mand viser sig at gemme på en hemmelighed der fejer benene væk under hende, ændrer det på alle hendes planer. Skal de blive hjemme? Eller skal de dele sig op? Hun vil ikke miste ham så hun må tage den svære beslutning at sende datteren i forvejen med veninden og rejse nogle dage senere. Men kan det lade sig gøre?

Alix nyder sit singleliv og at være en succesfuld karrierekvinde. Det er sådan hun er mest lykkelig. Men hendes lykke bliver usikker da hun pludselig ser ud til at skulle tilbringe en masse tid med en mand som gør hende forvirret og vækker ting i hende som hun ikke kan lide ved sig selv. Og ikke nok med det, men hun har nu også ansvaret for sin bedste venindes datter i nogle dage. Hun vil gøre alt for sin veninde, men vil dette være for stort et ansvar? Og hvorfor skal Christy og hendes mand ikke med dem? Hvad er der galt? Og hvorfor betror hendes veninde sig ikke til hende? Hun bliver urolig. Og samtidig med er hendes følelser på den største rutsjebanetur pga. hendes rejsepartner. Vil hun overleve denne tur? Og vil dette blive den sidste jul med hendes bedste veninde?

Julen bliver starten på uventet romantik, hvor hemmeligheder bliver afsløret, hvor spørgsmål om fortiden bliver besvaret, hvor et ægteskab skal reddes og hvor et livslangt venskab skal stå sin største prøve. Finder Christy ud af hvorfor hendes mor skubbede sin søster fra sig? Vil hendes venskab til Alix vise sig at være stærkt nok til at redde? Vil Alix finde modet til at sænke sine tykke mure omkring sit hjerte? Vil magien i det sneklædte og idylliske Lapland blive den medicin de alle har brug for?

Sarah Morgan har gjort det igen. Hun har igen forkælet os med en fantastisk og hjertevarm julehistorie som er en mustread her i julen. Hun spreder julemagi på den bedste måde og jeg kan varmt anbefale jer at læse denne bog. Hvis I kunne være interesseret i flere af hendes Julebøger, så kan jeg også varmt anbefale jer at læse "Vintersøstre", "Vinterbryllup" og "Hvor der er hjerterum" som jeg alle har anmeldt her på bloggen. Alle er fulde af kærlighed, julemagi, konfliktløsninger og masser af følelser. Jeg er fan og jeg ser frem til mange flere fantastiske bøger fra Sarah. :)

★★★★✩