Anmeldelse af bog 1+2 i serien "Pigen fra Månehøjen" af Lene Krog

Jeg var så heldig at få lov til at få tilsendt de første to bøger i serien "Pigen fra Månehøjen" af Lene Krog fra Ulven og Uglen, da jeg synes de lød super spændende og right up my alley. Hekse, magi, det paranormale - det kunne ikke være mere mig! Så jeg glædede mig helt vildt til at læse dem. Og forsiderne er bare så witchy og skønne! Jeg glæder mig helt vildt til at se hvem der bliver afbildet på forsiden af tredje og sidste bog. Eller om det bliver noget helt andet? Well.. Der går lige et lille års tid eller noget før vi finder ud af det, for den anden bog i serien er lige udkommet her omkring midsommer i år. Så det er med at finde tålmodigheden frem.

Men jeg har som sagt fået læst de to første og jeg er nu klar med en anmeldelse. :)

Aia har mistet sin hukommelse. Det eneste hun husker er hvad der er sket efter hun... døde. Hvilket kun er et års tid siden. Men små svage minder dukker op en gang imellem. Ting hun ser får hende til at huske små detaljer eller også drømmer hun om ting der er sket. Blandt andet hendes egen død. Men hun husker ikke hvem hun var eller hvad hun hed. Og da hun igen er tæt på at dø, så begynder mystiske ting at ske omkring hende. Og hun bliver pludselig klar over at hun har en forbindelse til de mennesker som hun møder og rejser med.

Det bliver dog ikke en rar rejse rundt i Bragimark. En ond mand ved navn Vidar Baltzers og De Grå har taget kontrollen over deres land efter kongefamilien blev myrdet. Og de er på jagt efter folk med magiske evner. Hekse og marlinger. De forsvinder og nu er Aia også på deres radar. Men hvorfor? Hvad er hendes rolle i alt det her? Hvem er hun? Og hvorfor er hun så vigtig for både deres fjender men også for dem der forsøger at beskytte hende?

Kampen mellem det gode og det onde bliver ikke nem og der er tab på begge sider. Og da det viser sig at der er en magtfuld heks i spidsen af fjendens hær ser det meget håbløst ud. Men Aia har folk der er afhængig af hende, så det er vigtigt at hun gør hvad hun kan. Hun skal huske hvem hun er - en heks. Og hun skal finde ud af hvordan hun bruger sin magiske kræfter så de kan få sat en stopper for alt det onde og mørke som hænger over deres land. Og det skal hun bruge sine nye venners hjælp til. Merian, Leander og alle de andre skal reddes. Men der er noget der ikke giver mening. Hvad skete der som ledte til dette kaos? Og hvordan kan de ændre på det? Vil det hjælpe at få hukommelsen tilbage? Og vil hun kunne leve med at vide det? Er der overhovedet noget at gøre eller vil det kun gøre det hele værre uanset hvad det ender ud med?

Skæbnetrådene er blevet påvirket og fortid, nutid, fremtid og ny fortid kan måske være blevet ændret så meget at der intet håb er for en bedre verden.

Puha hvor er det svært ikke at komme til at afsløre for meget, men jeg har forsøgt at holde mig til at tease jer. For hold da op hvor er det altså en spændende historie. En historie som I selv skal have glæden af at læse. Og jeg skal da lige love for at anden bog slutter på den største cliffhanger ever! Hold da nu op! Ventetiden bliver virkelig svær, men jeg håber den bliver det hele værd. Jeg er i hvert fald super imponeret over denne serie og jeg er allerede forelsket i den verden. Der er masser af spændende magi, intriger, kærlighed og mystik. Og en god portion overraskelser.

Jeg glæder mig helt ekstremt til bog nr. 3!