Anmeldelse af "Som møl om månen" ("Skæbnestunder 1") af C.G. Valentin

Så er jeg klar med endnu en boganmeldelse her på bloggen. Denne gang har jeg læst "Som møl om månen" af C.G. Valentin som hun var så sød at spørge om jeg ville læse og anmelde. Og selvfølgelig ville jeg det! Det er første gang jeg læser noget af det Carina har skrevet - hvad jeg mindes i hvert fald - og jeg har været ret spændt på hendes bog da den bliver en del af en "bogserie" om "Kærlighedens facetter" og denne er den første bog i serien på to bøger der hedder "Skæbnestunder". Ja der kommer en bog mere efter denne. ;) Forhåbentlig får jeg lov til at læse flere af dem når de bliver skrevet og udgivet.

Men nu til min anmeldelse af denne bog.

Kathleen befinder sig nu iblandt singlerne efter sit brud med faderen til hendes datter. Hun har det egentlig fint efter brudet, men der mangler også noget. En at elske. En at føle sig elsket af. Så derfor begiver hun sig ud i det der dating. Men der er godt nok mange fusere. Dog dukker der pludselig et velkendt ansigt op iblandt de mange desperate mænd. En fra fortiden. En som hun efterlod med en kniv i ryggen. En som fortjener en undskyldning. Men er han klar til at få den? Og vil han kunne tilgive hende? Måske endda give hende en chance mere?

Men hun er jo ikke alene længere. Hun har en datter. Og det lader til at ligge en dæmper på deres forhold. Han havde ikke planer om at blive en reservefar. Det lå slet ikke i kortene for ham. Så.. er det dømt til at gå galt? Eller skal det vise sig at være andre mere alvorlige ting der sørge for at tage beslutningen for dem? Og hvad nu hvis der dukker endnu en person op som udviser interesse for Kathleen? Skal hun vælge fortiden eller fremtiden?

Valget bliver i sidste ende slet ikke så svært. Hun vil ikke fravælge sin datter og det betyder at hun vil være en del af det forhold hun ender ud i. Den ene ønsker ikke børn indvolveret og den anden elsker dem. Som sagt. Valget er slet ikke så svært. Og det hele er da også rosenrødt og skønt i starten. Der kommer endda en lillebror til verden. Men.. mørke skyer truer over hovederne på det lykkelige ægtepar. Mørke skyer der griber så meget fat at det bliver livstruende. Cameron skal nu kæmpe for at holde sig i live og det tager hårdt på Kathleen. Men de vil ikke miste hinanden og de kæmper alt hvad de kan. Men vil det være forgæves? Vil deres skæbnestund være slut før de får set sig om? Og hvad vil fremtiden bringe? Vil hendes fortid igen blive viklet ind i hendes liv og være endnu en skæbnestund som hun skal tage stilling til?

Dette er en klassisk kærlighedshistorie om at skulle vælge imellem forskellige muligheder og forskellige mænd, forskellige skæbnestuder. Kærlighed når den er bedst og værst. Et spændende dilemma. Men selvom det er en klassisk historie, så er der stadig mange forskellige veje vores hovedperson kan gå. Veje der leder til vidt forskellige skæbnestunder og det er spændende at få indblik i. Der er masser af kærlighed, tiltrækning, hjertesorger og tragedier. Ting der får ens følelser helt op og ringe. Og jeg må ærligt indrømme at jeg har fældet en masse tårer. Men forhåbentlig er der gode ting i vente? Især for Kathleen? Det finder vi heldigvis ud af i den næste og sidste bog i serien. ;)

Jeg glæder mig!

★★★★✩