Anmeldelse af "Darling Daniel" af Charlotte Fischer

I dag på Instagram har jeg fået æren af at fortælle lidt om denne bog, "Darling Daniel" af Charlotte Fischer. Jeg er en del af hendes mini bookstagram tour og det er første gang jeg prøver den slags. Vi vælger selv hvad vi vil skrive om, vise frem osv. Og jeg har i dagens anledning min anmeldelse af bogen klar her på bloggen. Jeg har også været henne og tage nogle fine billeder i forbindelse med bogen, og dem kan I også se på Instagram. :)

Men i dag her på bloggen får I altså min anmeldelse af bogen. Jeg har også læst og anmeldt bogen "Smukke dreng", som jeg læste sidste år og de er begge en del af serien "Vild". Jeg vidste ikke at det ville være en serie, men jeg er virkelig glad for at finde ud af det, for det betyder forhåbentlig at der kommer flere bøger fremover. Og det vil jeg se virkelig meget frem til!

Daniel Starling skal starte på gymnasiet efter sommeren, eller... det skulle han. Nu flytter han i stedet fra sit hjem i Ravnshøj i Nordjylland til det nordlige Sjælland. Det sker fordi hans mor har fået job hos en milliardær. Og det betyder at gymnasie planerne skal droppes. Nu skal han gå på den elitære privatskole, Agathe Kilde, sammen med sin lillesøster og med en masse forkælede rigmands børn. Øv... Han kommer til at savne sine venner og den lokale skaterpark.

Det nye hjem i Hellerup er okay - og det er skolen vel egentlig også. Dog er det obligatorisk at bære uniform. Ikke lige noget som Daniel ser frem til. Men når det kommer til stykket er det faktisk ikke så slemt. Især ikke når der er smukke piger at kigge på. Især Ama og Mynte. De er uopnåelige og medlemmere af en magtfuld loge, men man må vel gerne kigge? Det kan der vel ikke ske noget ved?

Måske.. En dag sker der noget meget uventet. Disse "Lapin Vert"-medlemmere har fundet frem til Daniels identitet og ønsker at rekruttere ham. Han skal nu gå fra at være klædt i blåt til at gå i grønt. Men han skal sammen med andre igennem forskellige optagelsesprøver, og det er langt fra alle der klarer den. Men Daniel er fast besluttet på at han skal gå hele vejen.

Men det betyder at han må bryde et løfte til sin mor. Han kommer til at svigte familien og i den grad også sit løfte om aldrig at komme tæt på heste igen. Men det er hans kald. Heste er det han ønsker at have i sit liv. Og "Lapin Vert" er på poloholdet, så han kan ikke holde sig væk.

Der går dog ikke længe før Daniel fornemmer hvad han er faldet ind i. Intriger, stoffer, druk, hævngerninger og skræmmende magtkampe. Penge har magt og nu står han pludselig midt i det hele. Han bliver snart nødt til at vælge side. Men er det for sent? Hvor mange skal han svigte og såre før det er nok? Og vil det i sidste ende koste hans egen værdighed og liv? De mørke hemmeligheder skal frem i lyset og alt dette ondskab skal stoppes. Men tiden løber ud.

Denne historie ramte mig ikke helt så hårdt som "Smukke dreng", men damn den er tæt på. Jeg har grædt, bidt i negle og haft ondt helt ind i hjertet over denne bog. Puha det er hårdt at læse om. Men også utroligt vanedannende og spændende. Det er som et drug man er blevet afhængig af. Ja.. Charlottes historier i "Vild"-serien er et af mine stærke bog-drugs.

Så hvis man er til historier om magtkampe mellem unge rigmandsbørn der vælter sig i stoffer, alkohol og sex og som elsker at vise hvem der bestemmer, så er "Darling Daniel" helt klart et læs værd. Og jeg vil samtidig med også varmt anbefale "Smukke dreng". Jeg glæder mig meget til at se hvad det næste bliver. Og jeg håber at jeg igen må læse med når det sker.

★★★★★