Anmeldelse af "Lady Cassandras valg" af Lisa Kleypas

Min mor har rost "Ravenel"-serien til skyerne og jeg har længe overvejet at læse den. Og da jeg fik tilsendt 6. bog af forlaget Flamingo så forsøgte jeg faktisk at finde de første fem bøger. Men jeg kunne ikke længere få fingrene i dem i Føtex og jeg kunne ikke finde dem til en fornuftig pris andre steder, så jeg måtte opgive at få dem i min besiddelse. Så jeg har desværre ikke kunne læse de første fem bøger inden den sjette. Og det er på ingen måde noget jeg har det godt med. Hvis der er noget jeg hader så er det at starte midt i en serie eller værst af alt, kun få mulighed for at få slutningen med. Derfor har det også taget mig noget tid at komme igang med denne bog, "Lady Cassandras valg".

Men nu havde jeg fået den tilsendt og derfor skylder jeg også en anmeldelse. Og min mor har sukket over den siden den blev meldt på banen længe inden udgivelsen, såå.. jeg har lovet hende at hun måtte overtage den og tilføje den til resten af hendes serie når jeg fik den læst. Og det blev den så nu. :) Så i dag får I altså min anmeldelse og så er der en der bliver glad for en lille boggave.

Tom Severin er rig - styrtende rig. Men han har endnu ikke formået at finde en kone. Men derudover har han alt hvad han skal bruge. Og rigeligt af det. Men han er begyndt at kede sig. Der mangler noget. Og en kone ville måske være det oplagte næste skridt. Men hvem skulle det være? Da han mindst venter det dumper der et svar ned fra himmelen. Til en vens bryllup møder han brudens tvilling - Cassandra Ravenel. Men med hans ry bliver det ikke let at skulle få hende til at vælge en mand som ham. Og Cassandras fætre er særdeles meget imod at de finder sammen.

Men Cassandra finder også Tom interessant. Hun ønsker i hvert fald at lære denne spændende mand bedre at kende. Og kemien virker lovende. De slapper af i hinandens selskab - også med den ellers høje puls de får når de står tæt. Men modstanden fra hendes familie vil muligvis være for stor. Og til sidst må de alligevel gå hvert til sit. Men det bliver ikke uden et stort savn til hinanden.

For at være ærlig så blev Tom også bange. Bange for følelserne. Bange for ansvaret, bange for at give slip og lade Cassandra få adgang til hans stenhårde hjerte. Så måske brudet var for det bedste? Hun ønsker kærlighed og det kan han ikke give hende. For det formår han ikke at føle.

De mødes dog ved flere arrangementer og situationer og hver gang reagerer deres kroppe på hinanden. Der er ingen tvivl - de er begge voldsomt tiltrukket af hinanden. Men Tom støder Cassandra fra sig gang på gang og hun lader ham gøre det. Det virker totalt håbløst. Men da Cassandra bliver frontfigur i en voldsomt stor skandale der vil ødelægge hendes liv for altid, kan Tom ikke holde sig væk. Sandheden skal frem og Cassandras uskyld skal frem i lyset. Og så har han tilmed et gunstigt tilbud at give hende. For nu kan han ikke holde det ud længere. Han kan ikke modstå hende. Men vil hun tage imod det? Vil han kun ende med at gøre sig selv til grin?

Efter at have læst denne bog irriterer det mig endnu mere at jeg ikke har kunne skaffe de første fem bøger. Jo jeg kunne låne dem af min mor, men jeg er altså ikke ret god til den slags. For hvis jeg først bliver glad for bøgerne så ønsker jeg at eje dem, og derfor kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at låne dem. Måske med tiden, men lige nu - aldrig. Så jeg må stille mig tilfreds med kun at have fået denne læst - for nu. ;)

For jeg har nydt den. Der er godt med humor, intriger og halsbrækkende kærlighed i historien og jeg har hørt at det er det samme med dem alle sammen. Så jeg fortryder på ingen måde at have læst den. Det har været et skønt læs. Jeg falder mere og mere for denne type romaner - altså dem der foregår i 1700-1900 tallet. Det er en spændende tid at læse om. Så anderledes og.. frustrerende. :P Men på den gode måde.

★★★★✩