Anmeldelse af "Min i nat" af Lisa Kleypas

Jeg har et ønske om at ende med at have alle Lisa Kleypas' bøger i min samling - især de serier som "hører sammen" - men det har vist sig at være ret svært at få til at lykkes. Så jeg har måtte erkende at jeg kun får en lille bid af det hele. Og det er bedre end ingenting. For alt jeg kan få med Lisa Kleypas er en berigelse i mine bogreoler. Så da forlaget Flamingo endte med at sende mig bogen "Min i nat" kunne jeg ikke lade være med at juble lidt. Det er en enkeltstående bog og historien minder meget om hendes andre bøger, så jeg så meget frem til at komme igang med den.

Og det har jeg nu fået tid til og er klar med en anmeldelse. ;)

Amanda Briars er ugift, jomfru og en dygtig forfatterinde, men der er en af de titler som hun gerne vil ændre på. Hun ønsker ikke længere at være jomfru. Hun vil gerne selv opleve elskoven som hun så rigeligt skriver om i sine bøger. Men det skal være uden de efterfølgende forpligtelser og afvisninger. Så derfor beslutter hun sig for at bestille sig selv en nat med en mand på hendes 30 års fødselsdag.

Manden der dukker op i hendes dør er dog ikke helt den mand hun havde forventet - det ved hun dog ikke. Det går dog hurtigt op for manden at der er sket en misforståelse, men han lader sig rive med af stemningen. Jack Devlin - en anderkendt forlægger - er betaget af Amanda fra første blik. Han fuldender dog ikke "jobbet" som gigolo, da han finder det upassende og han vil ikke føre hende så meget bag lyset at han risikere at hun aldrig vil se ham igen. Det må bare ikke ske. Men hun får dog alligevel en forsmag på hvordan det ville være inden de skilles.

Det skulle kun have været én nat, men det slutter ikke helt der. De begge kan ikke glemme hinanden og da de igen mødes går det op for Amanda hvem denne mand er. Det falder ikke i god jord, men kemien er for kraftig til at hun kan holde sig fra ham - og omvendt. Der er dog noget hun bliver nødt til at få rettet op på. Hvilket ikke helt går som planlagt. Igen er tiltrækningen for stor, og den ender med at tage magten over dem begge.

Men Amanda og Jack ønsker ikke det samme, så betyder det at de for altid vil være ulykkelige? Er der ingen chance for at finde en mellemvej? Er det dømt til at gå galt? En uventet nyhed gør det altafgørende for dem at tage et valg men vil valget være det rette for dem begge?

Åhhh det er så fin en lille historie. Som skrevet tidligere i dette indlæg, så minder den meget om hendes andre bøger, så den kunne kun falde i god jord hos mig. Og at den handler om en kvinde som skiller sig ud fra normen på den tid i historien, er så skønt og et friskt pust. Og at den mandelige hovedperson er så... ikke kontrolerende men derimod åben for, at hun får lov til at gøre præcis som hun drømmer om, er fantastisk at læse om. Der er så meget frihed og skrøbelighed og det er smukt. Der er også en god portion erotik, drama, forvirring, head-over-heels-kærlighed og hjertesorger. Man kommer altså igennem alle følelser igennem denne bog. Og det er noget af det som jeg sætter virkelig meget pris på ved sådanne historiske romaner.

Så jeg kan varmt anbefale jer at læse denne bog hvis I i forvejen nyder Lisa Kleypas' bøger, eller bare nyder at elske historiske romaner. Eller måske bare trænger til et skud feel-good læsning. ;)

★★★★★