Anmeldelse af "Vinterbryllup" af Sarah Morgan

Sidste år læste jeg min første Sarah Morgan bog og jeg forelskede mig straks i hendes fell-good-romantiske historier, og da jeg følte det samme i Sommers da jeg læste endnu en af hendes bøger, så var der slet ikke nogen tvivl om, at jeg bare måtte have denne bog - "Vinterbryllup" - også. Og jeg var heldigvis så heldig at HarperCollins ville sende mig den til anmeldelse her på bloggen. Nu har jeg så fået den læst og er klar med en anmeldelse til jer. Here you go!

Familien White plejer at fejre Julen hjemme Oxford i Honeysuckle Cottage som er deres smukke idylliske hus, og som de har elsket siden de flyttede ind. Julen er deres foretrukne tid på året, til trods for at vejret i Julen aldrig lever op til navnet på deres efternavn. Men i år bliver der vendt op og ned på det hele. I mere end én forstand.

Forældrene, Maggie og Nick, skal nemlig skilles, men de har ikke fortalt deres døtre om det endnu. De har ikke levet sammen siden i Sommers, men har ikke kunne finde det rette tidspunkt at fortælle pigerne det på endnu. Og det er da slet ikke tidspunktet nu.

Den yngste datter befinder sig pt. i det store Amerika hvor hun er ved at tage sin uddannelse. Og nu skal hun giftes! Hun har lige mødt sin forlovede, Dan, og bryllupsplanerne er allerede i fuld gang. Så hele hendes familie skal fejre Julen i Amerika i år. Endda i det smukke snedækkede Aspen, Colorado. Men er det gået for hurtigt? Kender de overhovedet hinanden godt nok til at tage så stort et skridt allerede nu? Rosie er jo ret spontan og skifter mening hele tiden, så.. kan hun overhovedet stole på sine følelser? Er hendes følelser for Dan ægte?

En frygt som hun delvist kan takke sin storesøster, Katie, for. Efter at have meddelt hende de gode nyheder over telefonen blev der straks sået tvivl på om det nu også er så klogt et valg at gå så hurtigt frem. Og da Katie ikke vil lade sin lillesøster lave så stor en fejl, så beslutter hun sig straks for at tage derover og sørge for at få stoppet det med det samme. Men hvad med hendes egne problemer? Hun må sørge for at familien aldrig får noget at vide eller kan se det på hende.

Julen nærmer sig og det samme gælder brylluppet. Maggie og Nick aftaler at vente med at fortælle om skilsmissen til efter brylluppet, så de må lade som om de stadig er gift og forelskede. Og det skal hurtigt vise sig at blive en udfordring. Vil deres skuespil afsløre dem? Og hvad gør de når nu de er tvunget til at befinde sig så tæt sammen i så romantiske omgivelser?

Katie opdager også hurtigt at hendes planer for at ødelægge brylluppet måske ikke helt vil gå som hun har planlagt det. Forloveren Jordan er i vejen og han virker til at have gennemskuet hende. Og det gør ham bare så irriterende! Men.. også super attraktiv. Men Katie skal ikke have noget med mænd og forhold at gøre. Hun har en plan der skal lykkes. Men har hun taget fejl? Skal det virkelig vise sig at hendes erfaringer slet ikke har sin plads i denne situation? Hun begynder selv at tvivle på sig selv og det liv hun lever derhjemme. Er det hende selv der skal stoppes?

Rosie er glad for at se sin familie igen, men der er noget galt. Hendes forældre opfører sig sært og hendes søster virker som om hun er ude på at ødelægge det hele. Men hun prøver at få det bedste ud af det hele alligevel. Men det bliver ikke uden en masse frustrationer, bange anelser og tvivl. Hun elsker din forlovede, men elsker han hende nok til at hun kan snakke med ham om disse ting? Og hvad sker der når alles hemmeligheder pludselig eksploderer i ansigtet på dem? Vil det ødelægge brylluppet? Vil det ødelægge deres forhold til hinanden. Vil familien White blive splittet fra hinanden? Vil Julen i Aspen blive en katastrofe? Det bliver i hvert fald en Jul som de aldrig vil glemme.

Dette er så skøn en Jule historie! Der er masser af humor og har man et skrøbeligt hjerte og let til tårer, så skal man have lommeletterne klar før man går igang med denne bog. Ohhh damn hvor har jeg brugt mange. :P Men jeg har også grint en del. Så det var en skøn læse-fornøjelse. Jeg elsker når en bog kan få gang i mange forskellige følelser hos mig, og jeg elsker simpelthen den måde som Sarah Morgan skriver på. Hun er en af mine favorit "Happy-Ending"-forfattere i mine bogreoler.

Jeg elsker især den måde hun giver hver hovedperson i sine bøger en mørk hemmelighed på som de så skal prøve at holde skjult for dem omkring dem og giver dem forskellige udfordringer igennem hele historien. Og at hun skriver historierne fra flere forskellige personers synsvinkler er noget jeg også er stor fan af. Jeg elsker generelt bare den måde hun bygger historierne op på.

"Vinterbryllup" er en smuk julehistorie om kærlighed til familie og store livsforandrende beslutninger. En historie der vil få mange følelser frem i en. En historie jeg vil anbefale alle at læse denne Jul.