Anmeldelse af "After We Fall"-trilogien af Melanie Harlow

Jeg har ikke læst noget af Melanie Harlow før, så jeg var ret spændt på at læse disse tre bøger i "After We Fall"-serien som forlaget Flamingo har været så skønne at sende min vej. Jeg ved at der originalt er fire bøger i serien (ifølge Goodreads), men disse tre er altså blevet oversat til Dansk og nu har jeg fået læst dem og er klar til at anmelde dem her på bloggen. ;)

Jeg har en svaghed for Chick Lit og YA bøger, og denne type trilogier eller mindre serier med romantik og humor med en lille spice af erotik er altså bare så hyggelige at læse når man vil nyde lidt alenetid og bare hygge. Og det var lige hvad jeg var i humør til denne gang.

"Da jeg faldt"

Margot er normalt en stille, rolig og pæn pige der ikke opfører sig skandaløst, men efter en episode hvor hun opdagede hvor lidt hun kunne stole på sin eks, så blev det hurtigt ændret. Men hun fortryder ikke den måde hun opførte sig på. For hun vil ikke finde sig i at blive behandlet så skidt. Og for at slippe væk fra de skeptiske og fordømmende blikke, tager hun imod en personlig opgave i forbindelse med sit job som er et PR-firma og tager så samtidig med lidt ferie væk hjemmefra.

Valentini-brødrenes gård har brug for hjælp. De har brug for at få en bedre indtjening og det er der Margot kommer ind i billedet. Men det er ikke alle i familien der er begejstret for at en fremmed kommer og fortæller hvad de skal gøre og ændre på det hele.

Jack Valentini er en gnaven og fjendtlig mand, men hold nu op hvor er han sexet, rå og den helt perfekte cowboy-type. Men det er ikke den type Margot er interesseret i. Jo han er interessant og spændende, men.. han viser tydeligt at han ikke ønsker at hun blander sig i deres forretning og da slet ikke er interesseret i hende. Så den dør er lukket og låst. Eller det troede hun. For selvom han virker til at hade hende, så giver han alligevel nogle modsigende vibrationer. Men hun har et job at udføre, så han hænger på hende lidt endnu - og hun på ham.

Som dagene går får de øjnene op for flere og anderledes sider at hinanden og det er både skræmmende og spændende. Jack er en tidligere militærmand og har ar på sjælen både fra sin udstationering men så sandelig også efter et tab på hans afdøde kone. Men er de begge klar til at åbne helt op for hinanden? Kan Jack sige farvel til sin fortid og hans skyldfølelse? Og måske endda gå skridtet videre? Måske endda kunne give en fremtid sammen en chance?

★★★★★

"Hvis du var min"

Claire er efterhånden træt af at folk hele tiden skal kommentere på hendes manglende kærlighedsliv. Hvad er der galt med hende siden hun ikke kan finde en fyr der gerne vil hende? Er hun så uønsket?

Da hun skal deltage i en kollegas bryllup og skal svare på om hun kommer alene eller med påhæng, beslutter hun sig for at gøre noget ved sagen. Hun vil ikke sidde ved flere singleborde. Men hvordan finder hun en fyr på så kort tid? Kan man leje en for en aften? Ja.. det kan man. Og det er fristende. Men.. er det nu også sikkert? Uanset hvad så vælger hun at springe ud i det. Bestiller en date til brylluppet. Og de aftaler at mødes en gang inden selve dagen. Men han er slet ikke den har udgivet sig for at være. Han er ikke blond med blå øjne. Han er mørkhåret med brune øjne. Og han har også løjet om sit navn. Det kunne ikke være mere modsat den hun havde forventet. Men der er ikke noget at gøre nu. Hun må få det bedste ud af situationen.

Og det viser sig hurtigt at han virker til at være en rar person. Det er slet ikke svært at spille "glad for hinanden". Han er spændende, sexet og faktisk... ret så lækker. Men det bliver kun denne ene aften de får sammen. Øv.. Men kontrakten er tydelig. Ingen kys, ingen sex, ingen intimitet. Bare en date for en aften. Nogle regler der hurtigt ryger helt ud til højre og bliver brudt få timer efter festen.

Det her var slet ikke meningen. Men Theo kan slet ikke holde fingrene fra denne smukke og spændende kvinde. Så uskyldig og så.. åben. Hvilket skræmmer livet af ham. For det med følelser er ikke noget han vil rode sig ud i. Men lige så snart han er på afstand af Claire er det som om der er noget der mangler. Noget han aldrig i sit liv har følt før. Og det kan han ikke håndtere. Dette vil han helt sikkert også ødelægge for sig selv. Og Claire. Men det er måske bare for deres begges bedste? Slutte det før der bliver alt for voldsomme forpligtelser. Forpligtelser som han ikke kan være en del af. Men er det den rigtige beslutning? Har han mulighed for at fortryde det han har gjort? Vil Claire overhovedet give ham en chance igen? Er denne "kærlighed" noget han har mod på at se i øjnene?

★★★★★

"Fra dette øjeblik"

Hannah står tilbage uden mand og skal nu være aleneforældre for deres skønne datter Abby. Det er hårdt. For tabet af Drew var ikke forventet og slet ikke fair. Og det bliver på ingen måde lettere af at støde på Drews tvillingebror, Wes, som er vendt tilbage til byen. Chokket over at se ham var næsten knusende. Hun troede det var et spøgelse. Men det var bare Wes. Og det vækker de dybe sår til live hun har forsøgt at kæmpe sig væk fra.

Hannah vil helst holde sig på afstand af Wes, men han forstår hende. Forstår hendes sorg. For han har den samme. Men der opstår også problemer. Problemer som forvirrer Hannah. Følelser som hun ikke burde have. Men er det bare fordi han ligner hendes afdøde mand på en prik? Vil det blive for hårdt at have ham i sit liv? Og hvad med Abby? Vil alt det her bare forvirre hende mere end at gavne hende at have sin onkel tilbage? Skyldfølelse, vrede, forvirring og sorg er for overvældende. Og modstanden for deres venskab eller måske endda forhold er for stor. Det kan hun ikke være bekendt. Eller kan hun?

Wes er slet ikke i tvivl. Han har været forelsket i Hannah siden første gang han mødte hende. Altså før hun fik kendskab til Drew. Men Wes var for genert og usikker. Derfor blev det ikke til andet end høflige samtaler og længselfulde blikke. Men nu skal det være. Nu vil han altså have sin chance. Men Hannah er virkelig usikker og knust. Og modstanden gør det heller ikke nemt. Men de elsker hinanden. De er tiltrukket af hinanden. De burde vel have lov til at blive lykkelige?

Men der er en brik i dette kærlighedsdrama som sætter alt ind for at spænde ben for de forelskede. Der sås tvivl om rigtigheden af det de har gang i. Der bliver sat en uventet og i den grad uønsket brik mere ind i spillet og det kan være altafgørende for om Hannah og Wes for deres chance for lykken. Er det den sidste dråbe? Er alt tabt for altid? Eller kan endnu en uventet overraskelse være vendepunktet for dem alle sammen? Kan kærligheden sejre?

★★★★★

Fuuuuuuck en mavepuster! Det kan godt være at jeg var følelsesmæssigt presset i forvejen da jeg valgte at læse disse bøger, men hold da op hvor kom tårekanalerne på overarbejde. Av av av mit indre blev flået til støv. Så meget ulykkelig kærlighed, så meget tiltrækning, så meget sorg og så meget længsel. Mit indre er blevet pulveriseret. Wow! Lige så frække scenerne er i disse bøger lige så hjerteknusende er de. Jeg er blown away! Jeg er intet mindre end faldet pladask for Melanie Harlows kærlighedsromaner. De er episke og ganske enkelt perfekte.

Det er tydeligt når jeg bliver fanget af en bog - jeg SLUGER dem på ingen tid. Jeg er på ingen måde en hurtig læser, men disse? De bliver på magisk vis læst på rekordtid. Det er sket nogle gange før at jeg har oplevet at blive så opslugt af bøger på denne måde, men det er ikke særligt tit at det sker over så kort en periode. Så.. jeg elsker denne serie! ALLE burde læse dem. Simpelthen! Mere har jeg ikke at sige. WOW!