Anmeldelse af "Briar U"-serien af Elle Kennedy

I starten af 2020 modtog jeg de tre første bøger i denne serie, og havde egentlig planlagt at læse dem kort tid efter, men jeg endte hele tiden med at udskyde det pga. flere forskellige ting i privaten men også andre bøger der liiiige blev skubbet ind foran i bunken. Og så opdagede jeg pludselig at der faktisk var én bog mere i serien og den ville jeg jo gerne have med når jeg gik igang med at læse dem. Så jeg udskød læsningen af serien endnu mere.

I år udkom så den fjerde bog og jeg takker forlaget Flamingo mange gange for at have sendt dem til mig til anmeldelse og jeg undskylder den sene læsning af dem, men nu har jeg langt om længe fået dem læst og er klar med en anmeldelse af hele serien her på bloggen. ;)

"Jagten"

Summer er blevet forflyttet til Briar U efter et uheld på hendes gamle college, Brown. Men velkomsten går ikke ligefrem godt. Hun bliver nægtet plads i Kappa huset til trods for at hendes familienavn burde have været en sikker plads. Så hvad gør hun nu? Hun skal jo bruge et sted at bo og hun har ikke lyst til at bede sine forældre om hjælp. Hun vil selv finde en løsning. Men hun har nu alligevel brug for lidt hjælp. Så hun går til sin bror. Han må kunne trække i nogle tråde.

Efter en katastrofal Nytårsaften står hun nu med røde ører og en skuffelse så stor at den er til at føle på. Og endnu værre - hendes nye hjem er sammen med de to der var med til at gøre hendes start på året så elendig. Fyren hun har et mega-crush på og fyren der sprang på hende og hun endte med at være lidt sammen med, da den anden fyr endte med at såre hende.

Fitzy er en stille nørdet gamer og en del af Briars ishockey hold. Og han er virkelig vild med Summer. Men hun er hans kammerats lillesøster og egentlig passer de heller ikke sammen. Men han er ekstremt tiltrukket af hende og det vækker følelser i ham som skræmmer ham. Derfor er det også en virkelig stor udfordring for ham nu da de bor under samme tag. Gnistrerne fyger om ørerne på dem. Frustrationer, Forvirrende følelser og misforståelser.

Tiltrækningen bliver efterhånden ulidelig og da det ser ud som om de langt om længe er på samme bølgelængde, sker der noget der får sat en stopper for dem. Så det er måske bare dømt til aldrig at lykkedes? Er de for forskellige? Skal Fitzys frygt for de følelser som Summer vækker i ham være en stopklods for dem? Vil Summer beslutte sig for at hun hellere vil være sammen med en som ikke er bange for at vise interesse for hende?

Skæbnen har allerede talt og der er intet de kan gøre. Flere hændelser og skræmmende oplevelser ender med at tage beslutningen for dem. Og det overrasker dem begge. Og da det for alvor går op for dem hvilken vej de skal tage, så må de stole på, at der kun er én rigtig vej. Men er den sammen eller hver for sig?

★★★★★

"Chancen"

Brenna er en rapkæftet og viljestærk kvinde og hun er på jagt efter en praktikplads som sportsjournalist - nærmere bestemt inden for ishockey genren - og hun har en god fod indenfor sporten da hendes far er cheftræner for Briar Us ishokey hold. Men det skal vise sig at være sværere end først antaget at finde en praktik stilling. Og det hjælper heller ikke på det at den øretæveindbydende, utroligt sexede og virkelig irriterende Jake Connelly dukker op hele tiden og forvirrer hende. Han er fjenden. En spiller på modstanderholdet på Harvard.

Jake er en ambitiøs fyr og han er ekstremt opsat på at hans hold skal vinde mesterskabet. Og det indebærer fx at holde de andre på holdet i kort snor. Ingen distraktioner. Men kan han overholde den regel selv? Ikke at blive distraheret? Well... det er svært når Brenna er det næstbedste han gerne vil have fingrene i. Og især da Brenna pludselig beder ham om at spille hendes kæreste.

En tjeneste der er utroligt svær for hende at bede ham om. Men det kan måske være den eneste måde for hende at få drømme-praktikpladsen på. Deres middag hos chefen for HokeyNet går dog slet ikke som forventet og Brenna tager derfra skuffet - og utroligt vred på Jake. Han var en virkelig dårlig fake kæreste. Men nu skylder hun ham en rigtig date. Det var hans pris.

De begynder at ses i det skjulte og tiltrækningen bliver svær at ignorere. Men Brennas privatliv spøger i baggrunden og tilbagemeldingen fra praktikstedet gør det ikke bedre. Hun burde helt holde sig væk fra Jake. Især nu hvor deres "venskab" også begynder at påvirke hans koncentration til træningen. Det er som om det de har gang i kun gør det værre for det de har gang i hver for sig. Så var det det? En kortvarig men intens flirt? Kan en Harvard spiller og en Briar-fan ikke finde sammen og få det til at lykkedes? Og vil Brennas fortid være den sidste dråbe der skal til for at gøre udfaldet? Eller har de helt misforstået det?

★★★★★

"Spillet"

Hunter Davenport har besluttet sig for at ligge en ny strategi efter et år med alt for meget druk, drama og damer. Den ny hockeysæson skal udelukkende handle om ishockey. Ingen damer og ingen sex. Han er færdig med at fucke alt op. Men venner kan han vel godt have? Altså kvinde-venner? Det bliver nødt til at være sådan - især da han bliver sat på hold meed Demi i deres fælles fag.

Demi Davis har måske gabt over for meget når det kommer til de fag hun tager i det tredje år på college. Men psykologi timerne er det hele værd. Også når det kommer til hendes nye holdkammerat, Hunter. Hendes kæreste var til at begynde med ikke begejstret for hendes nye bekendsskab, men Demi får ham hurtigt overbevist om, at der ikke er noget at være jaloux over. Hunter er kun en ven og opgave-makker og de har det sjovt sammen. Han er et friskt pust ved siden af hendes gamle venner.

Men da Hunter fanger Nico i at være Demi utro kæmper han med uro og tvivl. Burde han fortælle Demi det? Eller vil det sætte ham i et dårligt lys hos hende? Vil hun tro på ham? Eller tro det er en måde at komme i bukserne på hende på? Uanset hvad så bliver hun nødt til at vide besked. Det går dog ikke specielt godt at han fortæller hende om sin mistanke.

Selvfølgelig tror hun ikke på ham. Det ville Nico aldri gøre. Eller ville han? Han har jo gjort det før. Brikkerne falder hurtigt på plads og sandheden kommer frem. Demi må indse at hun måske bliver nødt til at komme videre. Men hvordan? Måske med en rebound? Hun har dog kun lyst til én, man han lever jo i cølibat. Så derfor er han ikke en mulighed. Vel? Medmindre hun "tvinger" ham ud af den status. Og det bliver nemt. Hunter er også helt solgt og vild med Demi. Men hans frygt har ham i en skruetvinge. Det bliver Demis opgave at bryde den op.

Men er det en fuser? Ville det fungere imellem dem? Og hvad vil deres venner sige til det? En skræmmende hændelse er tæt på at sætte en stopper for overhovedet at tænke på den slags. Fremtiden. Vil den overhovedet være tilgængelig for dem begge?

★★★★★

"Udfordringen"

Taylor havde et håb om at hun ville ændre sin status som en af de upopulære til ja, måske endda populær og tjekket da hun kom på college, men at være upopulær er desværre noget der er meget svært at komme af med. Og det hjælper ikke på det at en anden person fra Kappa Chi huset har en torn i siden på hende. Og nu er hun igen blevet mål for vedkommendes hævntogt. I Kappa Chi huset udgives der udfordringer og dem afviser man ikke. Medmindre man gerne vil straffes. Og det ønsker Taylor ikke. Derfor tager hun modvilligt imod den hun lige har fået. At forføre en af de populære fyre - Conor Edwards.

Conor bliver nysgerrig da den generte og tydeligt nervøse Taylor tager kontakt til ham. Og han føler straks medlidenhed med hende. Så han følger med hende ovenpå i Kappa Chi huset og "leger" med. Og hun er jo egentlig også lidt fræk så det gør ham ingenting. Heller ikke selvom de ikke er rigtigt sammen. Han vil gerne holde hånden over hende. Især da han bliver vidne til de beskidte og nedladende samtaler folk har bag hendes ryg. Han bliver nødt til at gøre noget. Gå skridtet videre i deres snyde-forhold. Få folk til at misunde hende i stedet for. Spille hendes kæreste. Med et lille håb om at hun også overgiver sig og går med til at være intim. For han er ved at falde hårdt for denne kvinde.

Taylor stritter dog ekstremt meget imod. Hun tror ikke på den ros som Coner giver hende hele tiden. Han må gøre grin med hende. Men det bliver mere og mere svært for hende at benægte at hun også føler noget for ham. Hun er også faldet for denne gudesmukke fyr. Men det vil kun ende med hjertesorger når Conor bliver træt af hende. Og det bliver han da. Ikke? Det er dømt til at gå i stykker og så står hun tilbage som det store naive fjols. Og da hans en djævel fra hans fortid dukker op trækker hans handlinger dem fra hinanden. Trækker Conor tilbage til det han lykkedes at flygte fra. Og da det ser ud som om at han alligevel er klog nok til at lade det ligge bag sig, så sker der noget i Taylors liv som for alvor er dødsstødet for deres forhold. Det kan de umuligt komme tilbage fra. Det bliver bare ikke dem. De må gå hver sin vej. Eller kan et uventet skub måske få banket noget fornuft ind i hovedet på dem begge to?

★★★★★

Jeg var godt klar over at denne serie var fantastisk, for det har min mor fortalt mig op til flere gange. Hun har læst bøgerne flere gang og hun roser dem til skyerne. Så jeg er glad for at jeg selv fik mulighed for at læse dem. For DAMN det er en underholdende og... virkelig fræk serie. Og så elsker jeg virkelig den måde den er bygget op på. Selvom bøgerne er selvstændige og kan læses sådan, så hører de alligevel unægteligt sammen. Derfor læser jeg helst bøger som disse sammen! Der er den der fantastiske røde tråd i dem, som betyder ret meget for min læseoplevelse. Personer fra de foregående bøger dukker op i den næste og man følger i hvert bog en af ishockey-fyrene samt en pige i deres jagt på udvikling, kærlighed og kampen ud af personlige problemer eller fortid.

Det er første gang at jeg læser noget af Elle Kennedy... eller det troede jeg. For midt i læsningen af denne serie går det op for mig, at hun faktisk også er Erin Watt som er én af mine favorit forfattere. WHAT!? Jeg forstår ikke at jeg ikke havde opdaget det noget før. Men så forstår jeg pludselig bedre at jeg synes så godt om disse bøger. For hun er helt fantastisk til at skrive denne slags historier om kærlighed, sex, spænding og intriger. Jeg er fan! Også selvom denne serie er om ishockey-fyre - den sport siger mig absolut ingenting - men hold nu op hvor gør hun det altså bare underholdende at følge dem alle sammen. :P