Anmeldelse af "Sommerens eventyr" af Sarah Morgan

Jeg elsker Sarah Morgans bøger, og jeg har virkelig nydt at der har været flere udgivelser hvert år igennem forlaget HarperCollins. Det er nu blevet til hele 6 bøger som jeg har haft fornøjelsen af, og de har alle fået 4-5 stjerner ud af 5 på Goodreads fra mig, så det siger lidt om hvor meget jeg bare... ELSKER hendes bøger! Og jeg ser frem til mange flere! ;)

Men i dag har jeg anmeldelsen af "Sommerens eventyr" klar til jer.

Kathleen bor i en smuk cottage ved vandet og der har hun boet i hele sit ægteskab til sin nu afdøde mand. En mand som måtte kæmpe for at overtale hende til at gifte sig. For hun havde fået sit hjerte knust da hun var yngre, så nærhed og ømhed var normalt ikke noget hun var meget for at vise. Og det er også skyld i hendes lidt overfladiske forhold til hendes datter. En datter som giver alt for meget af sig selv i sin egen familie, og ikke giver sig tid til sig selv. Problemer som de begge snart må se i øjnene og gøre noget ved.

En ubuden gæst i hytten og hendes datters ihærdige forsøg på at få hende til at ændre sin boligsituation får hende til at tage en spontan beslutning. Hun vil ud på et nyt eventyr. Genopleve lidt af den spænding hun havde da hun arbejde som rejse-vært på TV. For det kunne jo være sidste chance. Men det kræver hun kan finde en der kan køre bilen. En frisk ung person med et åbent sind.

Martha er i vildrede. Hun har ikke et godt forhold til familien, som hele tiden gør hende opmærksom på at hun har taget en masse forkerte beslutninger i sit liv, og som smider stikpiller mod hende i alle retninger. Og da hun nu også er blevet skilt er det hele bare blevet for meget. Hun har intet job, ingen partner, intet hjem hun kan kalde sit eget.. det må hun få ændret på. Hun skal væk. Og da hun finder jobannoncen fra Kathleen tager hun straks kontakt. En tur på tværs over USA som chauffør kunne da være det perfekte første skridt på et nyt kapitel i hendes liv. Eller?

Kathleen har flere årsager til sin beslutning om at tage til USA. Og især hvad angår den endelige destination. Men tør hun tage det skridt der skal til for at få afsluttet sine sorger fra sin ungdom? Og vil Martha kunne finde sin selvtilliden og turde tage chancen med kærligheden igen? Vil Liza turde tage sin mors råd til sig og finde - tage - tid til sig selv og finde sig selv igen? De står alle foran nogle vigtige beslutninger og det kræver mod. Men kan de finde modet? Og vil det kunne hjælpe dem på flere områder i deres liv?

En virkelig smuk historie om personlig udvikling, drømme, knuste hjerter og om at det aldrig er for sent at tage på eventyr. She did it again! Sarah Morgan har endnu engang skrevet en virkelig skøn hjertevarm roman som jeg har nydt at læse - og vil genlæse igen og igen. Sådan har jeg haft det med alle hendes bøger indtil videre. Og denne var især skøn. Slutningen er fantastisk, men den er så åben at jeg godt kunne håbe at der kom en efterfølger. ;) Jeg tror det ikke, men åhh hvor kunne det være fantastisk hvis vi fik en fortsættelse som ville følge Martha og (SPOILER) hendes lækre nye bekendtskab Josh på deres videre rejse. Se dét ville jeg virkelig elske.

Men indtil da vil jeg bare bukke mig i støvet og anbefale alle at læse hendes skønne bøger.

★★★★★