Anmeldelse af "Mørk Fortid" (Mama McGees Drenge #1) af Kis Baadsgaard

Jeg har længe gerne ville læse noget af Kis Baadsgaard, og jeg har fulgt hende igennem flere udgivelser af de bøger hun har skrevet i serien "Mama McGees Drenge". Og omtalen af dem har også været rosende, så man bliver jo lidt nysgerrig og interesseret i også at læse dem. Og nu har jeg så været så heldig at hendes forlag Baadsgaards Books har sendt mig den første bog til anmeldelse.

Og nu har jeg så fået den læst og har min anmeldelse klar til jer.

Daniel Owen McGee har et godt liv. Et godt job som håndværker, virkelig gode venner som er blevet så tætte som brødre, en fantastisk mor som også har taget kammeraterne under sine vinger og et personligt projekt som han ligger al sin kærlighed i - sit hjem. Og det plejer at tilfredsstille ham fuldt ud. Men da han en dag møder den iskolde og afvisende kvinde, Victoria, indser han at han mangler én ting mere i sit liv. Hende. Men vil han kunne trænge igennem hendes ubrydelige panser?

De bliver ved med at støde på hinanden. I træningscentret. På arbejdet. På pubben. Hun er overalt. Eller næsten. Hun er ikke i hans seng. Endnu. Og tiltrækningen er stor hos dem begge, og der går ikke længe før hun giver efter, men ikke uden en klar aftale om hvad det handler om. Kun sex. Ingen følelser eller forventninger. Men selv det bliver svært at overholde. Daniel kan ikke få nok af hende, og ønsker at have hende i sit liv, men Victorias fortid forhindrer hende i at turde håbe på noget. Og hendes kølige og afvisende adfærd gør kun Daniel mere opsat på at få bryde igennem til hendes hjerte. Men han bliver nødt til at være forsigtig. Træder han forkert kan hun forsvinde lige så hurtigt som hun kom ind i hans liv.

Victoria er overvældet. Og det kan han både se og mærke. Men hvorfor er hun så indelukket? Hvad er det hun ikke fortæller ham? Hun panikker hver gang folk viser interesse i hende som person. Har hun været udsat for noget virkelig grimt? Hendes hemmelighed begynder langsomt at blive afsløret. Hendes fortid kommer og angriber hende da hun mindst venter det, og hun kan nu ikke længere holde sin fortid skjult for Daniel. Og da de tror at hun endelig kan ånde lidt lettet op springer en bombe som truer med at knække hende for alvor. Derfra går det kun ned af bakke. Vil Daniel kunne hjælpe hende? Vil hun lade ham gøre det? Eller vil de miste alt det som de var begyndt at drømme om?

Jeg har virkelig nydt at læse denne bog. Skrivestilen overraskede mig i starten, da den er lidt anderledes end jeg er vant til, men jo mere jeg blev fanget af historien jo mindre betød det for mig. Kemien i vennegruppen er misundelsesværdig og sammenholdet gør en varm om hjertet. Og nu vil jeg bare gerne læse noget mere! Jeg vil vide hvad det er der trykker Tris og Bear. Jeg vil gerne lære dem alle bedre at kende. Så derfor håber jeg, at jeg får lov til at læse de andre fire bøger i serien.

Hvis du er til erotiske romaner med masser af følelser, hemmeligheder og overraskelser, så er denne bog (og helt sikkert hele serien) sikkert lige noget for dig. En bog der går lige i hjertet.

★★★★✩