Anmeldelse af "Datterens arv" af Nora Roberts

Jeg har været så heldig at modtage endnu en Nora Roberts thriller igennem forlaget Flamingo, og siden jeg er stor Nora Roberts-fan, så kunne jeg næsten ikke få armene ned da den landede hos mig. Jeg elsker hendes måde at bygge sine historier op på og jeg var sikker på at jeg ville få en masse spænding, drama og en god portion romantik i denne historie også. Derfor var mine forventninger høje. Men kunne den så leve op til det? Læs min anmeldelse her. ;)

Adrian Rizzo har hele sin barndom rejst rundt med sin mor som er en travl og succesfuld fitnessinstruktør og personlig træner. En mor som hun aldrig har haft et tæt forhold til. En mor der aldrig har fortalt hende om hendes far. En far som en dag pludselig dukker op fuld, rasende og som ønsker dem begge døde. Hun overlever et voldsomt overfald af ham og takket være hendes mor bliver han stoppet før det for alvor er ude med dem. Hans planer om at ende deres liv bliver hans eget endeligt. Adrians første møde med sin far bliver helidigvis kort, men det bliver ikke sidste gang hendes liv bliver truet. Da hun selv bliver succesfuld med sit eget firma begynder hun at modtage truende breve. I form af digte. Men hvem er de fra? Hvem ønsker hende død? Igen?

Årene går og digtene bliver ved med at komme og jager hende rundt som en ond skygge. Og selvom hun prøver på at lade være med at blive påvirket af dem og personen bag, så kan hun alligevel ikke lade være med at føle at der er noget farligt på vej. Og den privatdetektiv som hendes mor ender med at sætte på sagen bekræfter dem i deres største frygt. Fortiden lader til at være kommet for at gøre opgaven færdig. Og hun er ikke den eneste på listen over mål for denne galskab.

Men Adrian nægter at sætte sit liv på pause. Slet ikke nu hvor hendes brand vokser og vokser og hun har fundet en fantastisk mand. En gammel forelskelse som endelig har fået lov til at vokse sig stor. Hun er lykkelig. Men lykken kan vise sig at blive kort. Lykken har gjort hende uforsigtig og fjenden står pludselig i døren. Endnu engang. Kan hun overleve endnu et voldsomt overfald? Eller vil fortiden endelig få sin hævn?

Dette er en dramatisk thriller om en fitness-sjerne, hendes voksende succes og om en stalker med en hævnfuld agenda. En agenda som strækker sig helt tilbage til hendes fødsel. Hvem ønsker hende død? Og hvorfor?

Jeg ville så gerne elske denne bog, men den levede desværre ikke helt op til min forventning og min erfaring med Nora Roberts' andre bøger - som er fantastiske. Springene i tiden i starten af bogen virkede forhastede og så synes jeg personligt at der var alt for meget yoga- og fitness-snak og detaljer igennem hele bogen. Havde der været mindre af det og mere fyld på kemien imellem Adrian og Raylan havde den været så meget mere fængende. For mig i hvert fald. Og åbenbart også for andre ifølge anmeldelserne rundt omkring. Hvilket er en skam. Men det er måske meget naturligt at ikke alle hendes bøger kan falde i alles smag. Og denne var lidt en meh for mig. Men jeg glæder mig dog alligevel til at læse mere fra hendes side af.

★★★✩✩