Anmeldelse af de to første bøger i serien "Spindle Cove" af Tessa Dare

Som I nok allerede har læst mig nævne mange gange før, så er jeg blevet ret glad for disse historiske erotiske romaner/serier, og derfor blev jeg også utroligt glad da jeg begyndte at modtage bøgerne i denne serie, "Spindle Cove" af Tessa Dare. Tessa Dare er en mester i denne type historier, og derfor havde jeg også store forventninger til denne. Der er stadig nogle bøger i serien som endnu ikke er blevet oversat til Dansk, og jeg ved faktisk ikke om forlaget Flamingo har planer om at oversætte alle i serien. Men hvis de gør, så vil jeg se frem til at læse og anmelde dem også. Jeg ved i hvert fald at 3'eren er udkommet, så måske får I snart en anmeldelse af den? ;)

Men for nu.. Her kommer min anmeldelse af de to første bøger i "Spindle Cove"-serien.

"I ly af natten"

Susanna Finch har viet sit liv til at hjælpe unge kvinder som går igennem en svær tid i deres liv. Om det er sygdom, besættelse af de forkerte mænd, uanstændig opførsel af anden karakter og andre psykiske problemer eller skavanker af den ene eller anden type. Kvinder som har brug for at finde ro, få det bedre og nyde den friske luft. Kvinder som Susanna. Hun har selv været udsat for en skræmmende oplevelse og hun vil nu hjælpe andre kvinder der gennemgår det samme. Og derfor tager hun imod dem som værtinden i den skønne by i Spindle Cove. Som stort set er tom for mænd. Udover dem der allerede bor der. Men primært en by kun for kvinder. Og det er en succes. Men succesen og roen kommer i fare da der en dag dukker uventede gæster op. Gæster der anmelder deres ankomst med et brag. Og Susanna er den første der falder i armene på dem. Eller nærmere bliver takler og overfaldet af den store og flotte oberstløjtnant, Bramwell.

Bramwell skal mødes med hendes far. I håb om at kunne blive kaldt tilbage til hæren. En knæskade har været skyld i en alt for lang periode væk fra sit kald. I fronten i krigen. Men intet bliver som håbet. Han får i stedet tildelt en jarl-titel og en ruin. Og han er nu tvunget til at klare denne opgave med umulige ods. At samle en milits af mænd i en by uden... Totalt håbløst. Og han har fået endnu et problem. Susanna. Den utroligt smukke og fantastiske Susanna. Som han ikke kan få ud af hovedet og føler sig utroligt tiltrukket af. Og det er totalt uønsket.

Susannas refugium og tilflugtssted for kvinder er nu blevet invaderet af mænd, og der er fare for at det bliver enden for deres omdømme og hendes drømme. Men hun kan heller ikke lade være med at tænke på Bram. Tænke på hvad han kan og vil gøre ved hende. Og det er ikke så lidt. Men frygten for at åbne sit hjerte for en mand som alligevel snart forsvinder igen gør hende usikker. Og da kaos opstår er hun tvunget til at samarbejde med ham for at redde byen, hendes arbejde, og Brams og mændenes stolthed. Men vil det lykkedes? Vil alt alligevel være ødelagt? Vil Bram rejse derfra? Eller kan de to stædige mennesker finde en løsning? Måske endda finde hinanden? Finde modet til at se sandheden i øjnene? At de nu ikke kan leve uden hinanden?

★★★★✩

"Syv syndige nætter"

Minerva Highwood har altid været det sorte får i familien. Den eneste af hendes søskende som hendes mor ikke anså som havde en chance for at få succes med at finde en mand grundet hendes interesser og akavet måde at være på. At være skarptunget, en bognørd og amatørgeolog er åbenbart ikke noget som er attraktivt hos det mandelige køn. Og hun kan heller ikke nå hendes søstre i skønhed. Så hun blev hurtigt stemplet som pebermø. Derfor kommer det også som et chok for familien og hele Spindle Cove når det lader til at hun er stukket af med den berygtede skørtejæger Colin Sandhurst. Det kan kun betyde én ting. Hun er blevet ført bag lyset eller kidnappet. For det kan ikke være på grund af kærlighed. Som der ellers er nogen der forsøger at få dem til at tro.

Men sandheden er at det er Minerva som har været hjernen bag flugten. Det er hende som har lokket Colin med på den spontane flugt. For Colin skal hjælpe hende med at nå til Skotland indenfor en stram tidsplan. Hun må og skal nå frem til det vigtige geologisymposium så hun kan præsentere sit fantastiske og nye fund og Colin var desperat efter at komme væk fra Spindle Cove. Så de måtte overbevise folk om at de var forelskede og ikke kunne modstå hinanden længere og bare måtte væk sammen - selvom deres tidligere forbindelse var fuld af spydigheder, drillerier og skulende blikke. Men det bliver nemmere samt end gjort. Rejsen skal hurtigt vise sig at blive langt mere forvirrende, rodet og sværere end beregnet. Og heller ikke uden farer.

Colins traumer sætter Minerva i en kompromitterende situation, og der går ikke længe før følelserne forvirrer hende. De skal rejse så tæt og tilbringe meget tid alene med hinanden og det bliver efterhånden umuligt at ignorere det begær de begge begynder at føle. Og det giver dem mindre og større problemer på rejsen. Og selvom Colin forsøger at leve efter nogle meget specifikke regler så formår Minerva at komme under huden på ham. Og det skræmmer ham. Han kan da umuligt være ved at få følelser for denne kvinde? Og da heller ikke omvendt? Efter mange bump på vejen, forskellige konfligter, flugter, bedrag og vilde oplevelser er de tæt på deres mål. Men har målet ændret sig på den uge de har været undervejs? Og vil de begge være klar til at tage videre i den retning?

★★★★★

Dette er en virkelig skøn historisk roman-serie fuld af forbudte følelser, drama, svære udfordringer og valg, udvikling og masser af humor. Spindle Cove er en skøn by fuld af skæve individer og masser af stærke kvinder. Og ikke mindst øretæveindbydende sexede mænd. What's not to like? Jeg er i hvert fald fan, og jeg glæder mig til at vende tilbage til Spindle Cove på et tidspunkt.

Jeg kan simpelthen ikke få nok af disse serier! Og forfattere der skriver dem. Jeg elsker kombinationen af det historiske, forbudt kærlighed/tiltrækning, frække scener, humor og den drama og fare som bliver flettet ind i det hele. Det er den helt perfekte opskrift på en fantastisk bog og skøn læsning. Og min samling af denne type vokser stille og roligt. Jeg elsker det! Så hvis du sidder og mangler nogle skønne feel-good serier, så tjek disse historiske af slagsen ud.