Anmeldelse af "Vinterkys under stjernerne" ("TV24" 1) af Heléne Holmström

Jeg var ret imponeret over Heléne Holmströms serie "Svärdh & Partners" tidligere på året, så da jeg blev tilbudt at anmelde første bog i hendes "TV24"-serie - som tilmed er en julebog - så kunne jeg ikke lade være med at sige ja. Så tak til forlaget Flamingo fordi de havde den bog med i en julekampagne, som jeg virkelig har nydt denne jul.

Kunne første bog i denne serie så leve op til mine forventninger? Og er det en god julehistorie? Læs videre og find ud af det. For her kommer min anmeldelse af "Vinterkys under stjernerne".

Nora Jansson har arvet et skønt lille konditori og elsker at det indeholder så mange skønne minder fra den familie som hun ikke længere har i sit liv. Minder som hun helst ikke vil røre ved. Men det betyder også at der ingen fornyelser er blevet lavet og det lider forretningen under. Der er ikke længere så mange kunder og økonomien er næsten ikke eksisterende. Hun har ikke længere råd til at give sine få tilbageværende ansatte løn og ej hellere betale sine fakturaer. Og det ved hendes veninde alt om.

Derfor har veninden meldt Nora til et madprogram hos TV24 bag hendes ryg og fortæller hende først om det i sidste øjeblik. Og selvom Nora bliver vred, så kan hun godt se at det måske kan blive konditoriets eneste redning. Men hun nægter at blive svinet til på TV. Heller ikke af den lækre vært - kendisbageren Henrik Eklund.

Henrik Eklund har fået flere dårlige nyheder indenfor kort tid. Hans program hos TV24 er i fare for at blive taget af programmet hvis ikke det tiltrækker flere seere over julen og får succes. Og erstatningen kommer fra en højst uventet side. Han føler sig ført bag lyset og skuespillet på skærmen er begyndt at gå ham ekstremt meget på. Løgnene om en lykkelig og succesfuld familie og ikke mindst at sætte deltagerne i sit eget program i et unødigt dårligt lys. Og han hader især at skulle gøre det imod Nora. Kvinden som ejer det konditori som han skal hjælpe. En kvinde som kæmper på livet løs. En kvinde som hurtigt kommer ind under huden på ham. Også selvom bølgerne går højt i starten. Der er noget som trækker dem imod hinanden. En forvirrende kemi. Men måske også noget mere.

Henrik står over for nogle svære valg og den stormomvæltende kemi han har til Nora er skrøbelig. Tør hun stole på at han er oprigtig omkring sine følelser til hende? Tør hun satse på det? Det ser sort ud for dem begge. Hvordan ser fremtiden ud? Hvad med deres drømme?

Dette er en romantisk julehistorie fuld af humor, drama, manipulation, store følelser og mødet imellem en kendisbager med familieproblemer og en konditor der kun har minderne om sin. To mennesker hvis families fortid én gang før har krydset hinanden og denne gang måske endda kan danne en smuk sløjfe. Hvis de kan finde modet til at give fremtiden sammen en chance. Og hvis ikke årsagen til deres møde ender med at flå alle bånd over for altid.

I kan tro at følelserne har været på bølgegang hos mig under denne historie. Der har været mange vredesudbrud og mange grin. Historien som minder lidt om et afsnit af Gordon Ramsay's Kitchen Nightmares er en sjov vinkel, og tilbageblikkende i tiden giver en fin rød tråd i hele historien. Og slutningen er bare så hjertevarm og en perfekt slutning på en rigtig fin julehistorie. Jeg er meget spændt på at se hvordan denne serie kommer til at fortsætte. Og jeg håber at jeg kan få lov til at læse med når den tid kommer. :)

★★★★✩