Anmeldelse af "Selskabet" af Sarah Penner

Det kommer nok ikke som nogen overraskelse at jeg var virkelig interesseret i denne bog, "Selskabet" af Sarah Penner, da jeg så at den ville udkomme hos forlaget HarperCollins i år. For det første så elskede jeg "Giftmagersken", som jeg læste og anmeldte for et par år siden, og da jeg læste mig frem til at denne nye bog også ville være indenfor den samme-ish kategori var jeg solgt. "Giftmagersken" handlede om en hvad man i gamle dage ville kalde en heks, og "Selskabet" om et paranormalt medie - faktisk et helt selskab. What could go wrong? Jeg elsker jo sådanne temaer, såå.. selvfølgelig ville jeg gerne læse og anmelde denne bog.

Og det har jeg nu gjort. Her får I min anmeldelse. ;)

I et forladt slot i udkanten af Paris finder en seance sted. Lenna Wilckes er spiritist in spe hos det kendte medie Vaudeline D'Allaire og de er i dette øjeblik i færd med at kontakte en ånd som har været offer for en forbrydelse. Hvilket er Vaudelines ekspertise. At opklare forbrydelser. Og det er netop grundet en forbrydelse at Lenna har besluttet sig for at slutte sig til Vaudeline. Hun vil lære alt hvad hun kan for at opklare en selv. Sin søsters mordsag. Men Lenna er en skeptiker og har svært ved at tro på noget som hun ikke kan se og føle på. Så er denne mission mislykket på forhånd?

Da Vaudeline bliver kaldt til England for at opklare et højprofileret mord, tager Lenna med som hendes assistent. Chefen og grundlæggeren for Londons eksklusive seanceselskab er blevet myrdet og det mystiske er, at det er sket samme aften som Lennas lillesøster, Evie, blev fundet dræbt. Kan det have en sammenhæng? Og kan det have noget at gøre med de rygter som der er i omløb omkring selskabet? Om fusk og manipulation? Vaudeline og Lenna sætter sig for at undersøge det til bunds. Men det kræver at de får adgang til selskabet. Og det skal de bruge Mr. Morley til. Næstformanden og leder i afdelingen for spiritisme. Men det skal ske uden at det bliver opdaget. Kvinder er ikke velkommen i selskabet og da slet ikke Vaudeline.

Efterhånden som Lenna og Vaudeline får gravet i selskabets hemmeligheder går det hurtigt op for dem at intet er som de troede. Bedraget er større end antaget, manipulationen rækker længere end de er blevet fortalt og rygterne lader til kun at være toppen af isbjerget. Og folk de troede de kunne stole på viser sig måske at være deres værste modstander. Hvad var den virkelige årsag til at Vaudeline blev kaldt tilbage til London? Hvad var Evies forbindelse til selskabet? Var forbindelsen årsagen til hendes mord? Og hvem er den skyldige? Kan Lenna og Vaudeline finde frem til svaret og opklare de to sager før de selv bliver et offer for denne grusomme tragedie? Vil de overleve endnu en farlig og risikofyldt seance? Vil Lenna langt om længe få bevis for at der er mere imellem himmel og jord? Vil hun endelig få mulighed for at se og føle det?

Denne historie er fuld af farlige seancer, mordgåder, store følelser, mørke hemmeligheder, sørgende familier og bedrag og manipulation i lange baner. Om talentfulde medier og ånder som søger retfærdighed. En skøn paranormal historie som jeg har nydt fra start til slut. Så hvis du sidder og mangler et skønt mix af krimi og det paranormale til en mørk og regnfuld aften, så kan jeg varmt anbefale jer at læse denne bog. Især hvis du også var glad for "Giftmagersken".

Som nævnt tidligere så elsker jeg alt der har med det paranormale at gøre, og denne bog passer perfekt ind. Jeg elsker især de plot-twists historien indeholder. Lige som man tror at man har løst gåden, så forandrer alt sig og det tager en totalt uventet drejning. Og dem kommer der nogle stykker af kan jeg godt afsløre. ;) Nu håber jeg virkelig at der snart kommer flere bøger af Sarah Penner hos HarperCollins. For hun er hurtigt gået hen og er blevet en af mine favoritforfattere.

★★★★✩