Anmeldelse af "Fat det, Dani Brown" ("The Brown Sisters" 2) af Talia Hibbert

Jeg har i noget tid nu haft denne serie, "The Brown Sisters" af Talia Hibbert, stående i min bogreol og jeg har nu langt om længe fået taget hul på den. Jeg har hørt meget godt om denne serie, så jeg havde allerede fra start ret høje forventninger til den. Men kunne den så leve op til det? Lad os se hvad jeg synes om den anden bog i serien. Jeg er nemlig klar med min anmeldelse til jer her.

Danika Brown har valgt at koncentrere sig om sin akademiske karriere og kun hendes karriere efter at have være i alt for mange hjerteknusende forhold. Det betyder selvfølgelig ikke at hun ikke har brug for det intime, men det skal være uden kærlighed, følelser og forventninger. Hun søger kun onenightstands eller bollevenner. Og det kommer aldrig til at ændre sig igen. Heller ikke selvom hun er begyndt at synes ret godt om den gnavne og bryske sikkerhedsvagt på campus. Zafir Ansari. En virkelig stor og sexet mand. En mand som hun er opsat på skal være hendes nye bolleven. Men der er bare ét problem. Denne umulige mand tror på kærlighed og ønsker kun et fast forhold med fremtidsudsigter. Hvordan kan hun få ham til at ændre mening?

Zafir har haft et håbløst crush på Danika i årevis og det irriterer ham. For hun er ikke interesseret og han ved udemærket godt at hun ikke er til faste forhold. Og da han er en stor romantiker der læser mange romance romaner må han se i øjnene at det bare aldrig bliver de to sammen. Og med sin mørke fortid er han bange for at han igen vil synke ned i et dybt hul hvis hans hjerte knuses. Men skæbnen vælger alligevel at spille ham et puds. Zafir og Danika bliver en hype på de sociale medier efter der dukker en video op af dem hvor Zafir bærer Danika ud af campus efter at have reddet hende ud af en elevator og han bliver genkendt. Genkendt fra sin fortid. Men det viser sig at være godt for Zafirs velgørenhedsprojekt. Han har derfor brug for at Danika går med til at fake-date ham for at holde interessen for dem i live og for at hjælpe ham igennem en muligvis svær overgang. Og da de begge kan få noget ud af den aftale tager det ikke lang tid for Danika at sige ja.

Danika har fået sin vilje. Zafir er villig til at tilfredsstille hende i bytte for at de skal flirte og spille kærester i det offentlige. Men der er bare ét stort problem. Hun er begyndt at nyde deres tid sammen. Og Zafirs følelser er svære at holde i snor. Og da det begynder at blive tydeligt at Zafir forsøger at ville bryde Danikas mur omkring sit hjerte ned går hun i panik. Hun vidste godt at han følte mere for hende end omvendt, men.. nej vent.. Passer det nu også? Og vil hun kunne nå at fortryde at have skubbet ham fra sig?

Dette er en sød historie fuld af længsel, håbløs romantik, tilmurede hjerter, hjerteknusende historier og om at finde modet til at give forandring en chance. En rigtig fin kærlighedshistorie med en masse humor, tårer og modige valg.

Jeg har endnu en gang virkelig nydt læsningen af en bog fra serien "The Brown Sisters" og jeg har både grint og grædt og jeg elsker stadig den humor og de frække detalje der er med hele vejen igennem. Dette er en skrøbelig historie om to mennesker med knuste hjerter og en trist fortid som de begge skal komme videre fra. Og hvor er det forfriskende at den mandlige hovedperson er en håbløs romantiker der læser romancebøger. Det synes jeg ikke at man støder så tit på i bøger. Denne gang møder man ikke så ofte de to andre Brown-søstre, men det gør ikke så meget. Vi skal jo alligevel møde Eve for alvor i den tredje bog, og den glæder jeg mig til at komme igang med.

★★★★✩