Anmeldelse af "Ind i kampen, Chloe Brown" ("The Brown Sisters" 1) af Talia Hibbert

Jeg har i noget tid nu haft denne serie, "The Brown Sisters" af Talia Hibbert, stående i min bogreol og jeg har nu langt om længe fået taget hul på den. Jeg har hørt meget godt om denne serie, så jeg havde allerede fra start ret høje forventninger til den. Men kunne den så leve op til det? Lad os se hvad jeg synes om den første bog. Jeg er nemlig klar med min anmeldelse til jer her.

Chloe Browns liv er fuld af kroniske smerter og en fortid der har gjort hende indelukket. Især når det kommer til mænd og uærlige mennesker. Men da hun en dag er tæt på at blive kørt ned beslutter hun sig for at ændre drastisk på sit liv. Hun skriver derfor en liste over ting hun gerne vil gennemføre. Første punkt - flytte for sig selv. Og det viser sig hurtigt at hun får mere end hvad hun havde regnet med. Inklusiv en vicevært som hun både hader og... er voldsomt tiltrukket af. Men det lader til at han ikke kan klare synet af hende. Hvilket gør hende irriteret og pirrelig. Men hun behøver ikke den vrede mand i sit liv. Hun er tilfreds med sin stille hverdag som webdesiger og katteelsker.

Redford Morgan kommer godt ud af det med alle beboerne i ejendommen, men den nye lejer, Chloe, er snobbet og har en forfærdelig attitude som gør at han har fanget hende i at være modbydelig overfor andre beboere. Hvilket Red ikke kan klare. Men det forhindrer ham ikke i at begære hende. Drømme om at gøre ting med hende som kunne få hende til at stønne højt. Og der går ikke længe før han får viklet sig ind i Chloes liv. Og hendes liste. Som han hurtigt går med til at hjælpe hende med. Men hun fortæller ham ikke om alle punkterne på den. Kun dem hun mener at han kan hjælpe hende med. Såsom camping, motorcykelture og bytur. I bytte for hjælp til at få lavet en hjemmeside så han endelig kan få gang i sit salg af sine malerier igen. Men det bliver ikke det eneste de ender med at hjælpe hinanden med. Deres fælles tiltrækning bliver umulig at ignorere.

Redford har taget helt fejl af Chloe. Hun er fantastisk og et skønt menneske. Men selvom deres forhold bliver bedre og bedre for hver dag der går, så har de begge gamle sår som ikke er helet og det kan nemt blive enden på deres nyfundne status. Men vil de kunne finde tilbage til hinanden? Vil de turde at stole på den anden? Vil de kunne tilgive en panikhandling? Eller er de begge så mærket af deres fortid at de ikke kan give en fremtid sammen en chance?

Dette er en sød historie fuld af skrøbelighed, kærlighed, et ønske om at få noget ud af livet og at turde tro på at man fortjener noget bedre. En rigtig fin kærlighedshistorie man kun kan blive misundelig på. Med en masse humor, tårer og sårede følelser.

Jeg har virkelig nydt læsningen af denne bog. Jeg har både grint og grædt og jeg elsker den humor og frække detalje der er med hele vejen igennem. Det er en historie hvor vi møder hovedpersoner der ikke er den "klassiske" hovedperson. Chloe slås med kroniske smerter og fibromyalgi og Redford har angst for at fejle og ikke være god nok. Forfriskende at få nogle hovedpersoner der er "nede på jorden" og som mange kan spejle sig i. Og så er der Brown-søstrene. En unik lille søskende-flok som virker ekstremt morsomme og elskværdige og jeg glæder mig meget til at læse om de næste to i rækken.

★★★★✩