Anmeldelse af "Christian Falk"-serien af Inger Wolf

Delvis reklame for People'sPress og forfatter Inger Wolf - Et par bøger er sendt til anmeldelse. Meningerne er mine egne.
Så blev "Christian Falk"-serien af Inger Wolf komplet og jeg kunne komme igang med at læse den. Jeg havde den første bog i forvejen og People'sPress var så søde at sende de to sidste så jeg kunne få dem læst og anmeldt. Fantastisk!

Jeg anmeldte for noget tid siden hendes større serie om "Daniel Trokic" og jeg endte med at blive rigtig glad for hendes bøger og måde at skrive på, så jeg var glad for at jeg endnu havde et par stykker at læse. Og i dag er jeg så klar med en anmeldelse.

I denne trilogi følger man psykiateren, Christian Falk, som assisterer Østjyllands politi i jagten på seriemordere. Han har i et forskningsprojekt undersøgt hvordan seriemorderes hjerner ser ud og derved kunne lave en form for profil af dem, og det vil politiet gerne gøre brug af.

I første bog hjælper han politiet med at finde en forsvundet person. Der er blevet fundet et afskåret øre og der dukker flere og flere tegn op på at der er sket et grusomt mord. Men der er flere ting der stikker dem i øjnene. Der findes euforiserende svampe på adressen og sagen tager pludselig en ubehagelig drejning. For hvad ligger der bag dette mord? Og har det i sidste ende noget at gøre med en af Christians deltagere fra sit forsøg? Eller er det noget helt andet som sætter Christians liv i fare? Hans karriere, hans syn på sit job, på hjernens mysterier? Hvad kommer alt dette til at betyde?

I anden bog bliver en lille pige dræbt og udstillet på en grufuld måde. Christian bliver tilkaldt for at lave en profil af morderen og svare på hvorfor vedkommende efterlader liget på så uhyggelig en måde. Morderen må være mentalt forvirret og derfor menes der at Christian er perfekt at have med på denne sag. Det ligner noget rituelt og der er små detaljer som virker mystiske. Især da der dukker flere lig op som der ligner denne pige utroligt meget. Er det en seriemorder de har fat i? Hvorfor er det unge piger med så ens udseende vedkommende er ude efter? Og hvorfor dukker der en krage op? En krage som alle efterhånden kommer til at se overalt? Især en person som Christian bliver præsenteret for. En kvinde der lader til at have en stor fobi for ravne. En fobi der stammer fra hendes barndom.

I tredje bog findes en ung og handicappet mand død i en pool. Christian bliver igen taget med på sagen, selvom han har gjort det klart at han var færdig med den slags, da hans liv har været i fare under hver sag. Men han gør det for at ære mindet om sin bedste ven. Og det skal vise sig at være et valg han hurtigt fortryder. For selvom Christian har været en hjælp for politiet før, så bliver det hele pludselig vendt til det modsatte. Nu er han den mistænkte. Men hvordan kan det lade sig gøre? Er det politiet der har lavet en fejl, eller ligger der en syg gerning bag? Er der en der prøver at få hævn over ham? Hvem hader ham så meget at de vil gøre alt for at han kommer til at miste sit liv, sit job, sin kæreste - alt? Men han vil ikke give op. Han vil selv forsøge at finde ud af hvem denne syge person er. Koste hvad det koste vil. Men er det for sent?

Jeg er virkelig ked af at denne serie ikke er længere end den er. Især fordi den sidste bog slutter ret.... skræmmende. Og man sidder tilbage med en masse spørgsmål som man gerne vil have et svar på. Vil de uhyggelige gerninger blive opdaget? Hvad skal der ske med dem? Osv osv osv... Argh! Inger! Jeg vil have mere. *Hahaha*

Til jer andre.. Hvis I endnu ikke har læst en krimi af Inger Wolf, så synes jeg at I skal komme igang. Eller.. I skal selvfølgelig kunne lide at læse krimi, men hvis I er til den slags og endnu ikke har læst nogle af hendes bøger, så synes jeg at I skulle give dem et forsøg. Jeg er i hvert fald super glad for at jeg fik taget mig sammen til at gå igang med dem. De er fantastiske!