Anmeldelse af "Den falske affære" af Christina Lauren

Jeg elsker at stifte bekendtskab med nye forfattere og takket være forlaget Flamingo så har jeg fået glæden af at modtage lidt bøger af Christina Lauren. Jeg har set mange rose hendes bøger på nettet og mange bogvloggere anbefaler dem varmt, så jeg har været super spændt på at komme igang med dem. Og i dag har jeg anmeldelsen af "Den falske affære" klar til jer. Den kommer her. :)

Millie har siden sin mors død altid været en meget privat og lukket person, men hun har alligevel formået at få sig 4 fantastiske bedste venner. Mande-venner. Venner som hun har fået igennem sin tid på UC Santa Barbara hvor hun som professor underviser i kriminologi. Men hun er begyndt at indse at der mangler noget i hendes liv, da samtalen falder på at de alle 5 burde finde en date til et kommende universitetsarrangement. De er alle singler og har endnu ikke formået at finde noget holdbart. Millie undgår altid at tale om følelser og privatlivet så dette vil hun helst slippe for. Men det kan hun ikke. Heller ikke selvom hendes bedste ven, Reid, og hende en aften med lidt for meget vin ender med at være sammen, og måske kunne tage afsted sammen. For det kan de ikke nu. Det ville være forkert. For det må ikke ske igen. Det ville ødelægge deres venskab.

Så de tilmelder sig alle en datingapp. Men det bliver hurtigt lettere sagt end gjort. Millie hjælper gutterne med deres profiktekster, men formår ikke selv at skrive en god tekst til sin egen. Igen - hun er ikke meget for at åbne op og tale om sit privatliv. Så måske kan hun lave en anonym profil? Bare for at se om det vil hjælpe på hendes tillukkethed. Og da hun pludselig matcher med Reid kan hun ikke lade være med at spille den interessante, mystiske og åbne kvinde. Og derved være åben. Sårbar. Og bare give slip. Inden hun ser sig om vokser følelserne imellem "Catherine" og Reid sig store og det er ved at være for sent at afsløre sit alias overfor ham. Det er nået for langt ud. Men de er også begyndt at være mere intime sammen udenfor datingappen. Det er ved at blive noget værre rod. Og Millie panikker da Reid begynder at opføre sig anderledes.

Har Reid afsløret hende? Har gutterne afsløret hende efter de fandt ud af hvad hun havde gang i? Vil hun turde at bekende sig til Reid? Eller vil det hele være ødelagt? Hvad nu hvis han ikke kan tilgive hende for hendes løgn? Og vil hun i det hele taget turde at åbne sig op for ham som han ønsker og kræver at hun gør? Har hun ødelagt det bedste venskab hun nogensinde har haft? Har hun mistet sin første ægte kærlighed? Millie er virkelig på den nu.

Dette er en virkelig hjertevarm og humoristisk historie om en skøn gruppe venner som begiver sig ud i det forvirrende datingapp-univers i jagten på en date. En historie om frygten for at sætte et venskab på spil for at være sårbar og åbne op for kærligheden. Om hvor galt det kan gå når en lille løgn pludselig bliver for stor og der ingen vej er tilbage. Er kærligheden stærk nok til at tilgive?

Uha.. Jeg må indrømme at jeg var totalt hooked fra første side og jeg græd utroligt mange tårer i den sidste halvdel af historien. Av mit hjerte. Men på den gode måde! Måske ikke i starten, men til sidst.. damn! Jeg elsker den historie. Jeg glæder mig meget til at dykke ned i den næste bog jeg har stående af Christina Lauren, (udover en lille serie jeg også skal have læst) for hvis dette er standard for hendes historier, så vil jeg kun komme til at elske den/dem! Og jeg glæder mig til flere!

★★★★✩