Anmeldelse af "Den dristige kemiker" ("Hell's Belles" 3) af Sarah MacLean

Åhhh det er endelig blevet tid til at blive genforenet med "Hell's Belles"-kvinderne og deres stædige og sexede mænd. Jeg var vild med de to første bøger - som I kan læse min anmeldelse af her - og jeg har virkelig set frem til den tredje. Også den fjerde som endelig er blevet givet en titel og udgivelsesdato. Der går dog desværre lang tid før den bliver tilgængelig. Men nu har jeg langt om længe fået læst den tredje bog og er klar med min anmeldelse. Kunne den leve op til de to andre i serien? ;)

Lady Imogen Loveless har en stor fascination for alt der har med eksplosioner at gøre, og man burde tro at hun derfor var en der gemte sig i skyggerne, men med sine farverige kjoler, skarpe tunge og vilde krøller er hun svær at overse. Lige som de eksplosioner hun elsker at forårsage. Og det har også fanget politikommissæren Thomas Pecks opmærksomhed. En mand som Imogens bror ansætter for at holde øje med hende. Som skal vogte over hende indtil hun finder sig en ægtemand. En beslutning som hendes bror har taget for at få hende væk fra de problemer han er overbevist om at hun roder sig ud i sammen med "søstrene" i Hell's Belles. Den berygtede firkløver af selvtægtskvinder som gør alt de kan for at skabe retfærdighed for kvinder i problemer.

Og problemer har der været rigeligt af på det seneste. Flere eksplosioner har ødelagt forretninger som de skræmte kvinder opsøgte. Og Thomas er fast besluttet på at finde ud af hvem der står bag. Men han er ikke den eneste. Imogen viser sig at dukke op hver gang i murbrokkerne. Og selvom det irriterer Thomas, så fascineres han også af hende. Og da han får muligheden for at komme rigtig tæt på hende kan han måske finde ud af hvad hun ved omkring gerningsstederne. Og gerningsmændene. Men hun deler ikke så gerne sine informationer. Men der er andet hun gladeligt deler med ham. Selvom det ikke er passende. Men kan han modstå hende?

Thomas bliver hurtigt hvirvlet ind i hendes kaotiske verden og han kan ikke længere ignorere de følelser de har fået for hinanden. Men hun er en Lady. Langt over hans stand. Der må ikke ske mere end der allerede har og selvom det vil knuse hendes hjerte, så bliver han nødt til at gøre det rigtige og skubbe hende fra sig. Men da hans eget og Imogens liv kommer i fare da gerningsmændene begynder at indse at de nærmer sig dem, må han tage en beslutning. Men har han allerede ødelagt sine chancer for at være hendes vogter? Hendes sværd? Hendes mand?

Dette er en skøn historisk roman-serie fuld af humor, stærke kvinder, sexede mænd, farlige eksplosive sager, begær og store følelser. En historie om kampen om retfærdighed, om magtfulde mænd og et ønske om forandring. En opgave som en gruppe modige og stålfaste kvinder har taget til sig og om de mænd der forelsker sig i dem og i alt de står for.

Endnu en gang en fantastisk historie og hvor har jeg dog elsket at læse om Imogen og Thomas. To stædige og stærke mennesker. Og nu mangler vi bare historien fra Hertugindens synspunkt. Hvilket den fjerde bog handler om. Og sikke da en bombe Sarah smed i slutningen af denne bog! WHAT!?!? Der er nu virkelig lang tid til April i 2025. Damn!

★★★★✩