Anmeldelse af "Born from Magic - Twice Cursed" af Anette Guldager Boye

Så blev det endelig tid til at den næste bog i "Born from Magic"-serien af Anette Guldager Boye skulle se dagens lys, og jeg har været så heldig at få den hjem til anmeldelse her på bloggen. :) Hvis I ikke kender til serien, så kan I læse min anmeldelse af den første bog inden I læser videre her.

Men hvis I er klar, så har jeg anmeldelsen af denne bog, "Twice Cursed", her.

Nate er kommet hjem efter den uhyggelige kidnapning og det er blevet tid til at starte i skole igen. Men selvom menneskene accepterer de andre racer, så vil de helst holde afstand fra dem. Og det går Nate på. Vil en halv varulv som ham blive udstødt på skolen nu? Det viser sig hurtigt at være det mindste problem han kunne bekymre sig om. Han begynder nemlig at have mystiske drømme og de føles meget virkelige. Og da Nates kammerat Kevin forsvinder bliver alle mistænksomme. Hvad betyder disse drømme? Hvem forsøger at kontakte Nate? Og hvorfor begynder han pludselig at glemme det hele?

Uanset hvor meget hans varulve klan forsøger at beskytte Nate, så lykkedes det alligevel en ukendt fjende at kidnappe ham. Igen. Og han finder hurtigt ud af hvor alvorlig hele denne sitution er. Han er en brik i et uhyggeligt spil og en virkelig farlig fjende er ved at opstå. Men vil hans magiske kræfter kunne hjælpe ham? Og hvad med hans klan? Vil de kunne hjælpe? Eller er de lige så magtesløse som Nate føler sig? Og hvorfor fortæller de ham ingenting?

Nate bliver ved med at glide ind og ud af de uønskede drømme og fjenden er altid i hælene på ham. Klanen opsøger flere forskellige personer for at finde ud af hvorfor dette bliver ved med at ske for Nate. Men kan de overhovedet stole på disse personer? Det skal hurtigt vise sig. Flere og flere angreb sker og sandheden omkring deres fjender og allierede ser dagens lys, og det er nu op til Nate at give det sidste han har og nedlægge fjenden der lurer i skyggerne. Men er han klar? Er han stærk nok?

Historien fortsætter hvor den slap i den første bog, og det er en dejlig detalje. Og i denne er det en ny fjende Nate skal kæmpe imod. Nate får også lov til at udvikle sig en smule og han bliver lidt klogere på sine magiske kræfter, men han får ikke lov til at beholde sin "ulve"-side i sidste ende. Det irriterede jeg mig faktisk lidt over. :P Så det håber jeg at han måske får "udviklet" i den tredje bog? ;) Man sidder nemlig og håber for ham at han begynder at kunne blive stærkere og forsvare sig bedre i de situationer han kommer ud for. Men nu må vi se hvad der kommer til at ske fremover. Jeg glæder mig i hvert fald til næste kapitel i denne serie.

Jeg har læst bogen på Engelsk, men den er også udkommet på Dansk hvis man hellere vil læse den på Dansk. ;) Så smut endelig ind på forlaget Mellemgaards hjemmeside og bestil bøgerne hjem.

★★★★✩