Anmeldelse af "Familie for begyndere" af Sarah Morgan

Så er der endelig en ny Sarah Morgan bog på hylderne igen. Denne gang har forlaget HarperCollins valgt at oversætte og udgive bogen "Familie for begyndere" og jeg har været så heldig at jeg måtte læse og anmelde den her på bloggen. I kan tro det gjorde mig varm om hjertet. De tre bøger jeg allerede har læst af samme forfatter har jeg virkelig elsket, så forventningerne til denne var store.

Læs eventuelt også mine anmelder af "Vintersøstre", "Sommer i Paris" og "Vinterbryllup".

Flora er den ultimative blomsterhandler og hun elsker at arbejde med de velduftende skønheder, men det er også det eneste ved hendes liv som hun er glad for. Hendes lejlighed i New York er virkelig elendig og hendes kærlighedsliv er ikke-eksisterende. Og så er hun meget ensom. Hun mistede sin mor da hun var en lille pige og hendes far har aldrig været en del af hendes liv. Så hun har altid hungret efter at føle sig elsket.

Clare har mistet sin barndomsveninde, Becca. De havde kendt hinanden siden de var 4 år og nu står hun tilbage med et stort savn og en ubehagelig hemmelighed som veninden fortalte hende i et brev. Frustreret over ikke at kunne komme af med sin vrede bliver Clare mere og mere vred på veninden. Hun kunne da ikke være bekendt at smide sådan en bombe! Og værst af alt - Becca har også efterladt en skøn familie bestående af en kærlig mand og to skønne piger.

Et år efter Beccas død er Jack, Izzy og Molly stadig i sorg. Men da Jack møder Flora øjner han pludselig muligheden for måske at kunne komme videre. Måske kan han igen blive forelsket og føle en kvindes kærlighed. Men Izzy er på ingen måde okay med sin fars nye bekendtskab. Så hun er meget fjendtlig overfor Flora og gør alt hvad hun kan for at Flora ikke føler sig specielt velkommen i deres familie. Og da Flora pludselig står uden tag over hovedet arbejder hun brutalt på at gøre Flora opmærksom på at hun kun er en gæst i deres hjem og at det kun er på lånt tid. Men det lader ikke rigtig til at denne kvinde vil forstå hendes hentydninger. Og det bliver næsten ulideligt da hendes far inviterer Flora med på deres tre ugers Sommerferie i England.

Flora er bekymret for Izzy. Hun kan se og fornemme at hun kæmper med en masse og hun er opsat på at ville hjælpe denne unge pige. Flora vil gøre alt for at få forholdet til Jack til at fungere. Og derfor går hun med til at tage med familien til England. Også selvom det betyder at hun skal møde Beccas barndomsveninde som er en nær ven af familien. Men allerede den første dag går gnistrerne højt. Flora prøver at være forstående. Izzy er stadig afvisende og vred. Molly er lykkeligt uvidende om det der foregår omkring hende. Jack tror at alt er helt fint. Og Clare ved ikke helt hvad hun skal føle.

Masser af misforståelser flyver om ørerne på dem. Knuste hjerter. Forvirrende og svære følelser er i spil. Hemmeligheder ser dagens lys. En dødbringende cocktail for den lille forsamling. Men betyder det at det er helt håbløst? Vil der ikke være nogen chance for at de kan blive lykkelige sammen?

Dette er en virkelig smuk historie omkring en familiesorg og problematikkerne og følelserne i forbindelse med en ny begyndelse. Hvert individ i denne historie går rundt med hver deres egne hemmeligheder og det gør det svært for dem at komme videre. Udvikling og at turde at tale om følelser skal vise sig at være vejen frem til at komme ud af det mørke de befinder sig i. Og rejsen igennem det er hård. Og det gør denne historie virkelig spændende. Jeg har igen været igennem hele følelsesregistret med denne bog, og jeg må sige at jeg har fået indfriet mine forventninger til bogen. Super spændende og virkelig skøn. Det må være min bedømmelse.

Sarah Morgan skriver virkelig nogle spændende og følelsesladet historier og jeg ser meget frem til at læse flere af dem i fremtiden. ;) Jeg er fan.

★★★★✩