Anmeldelse af "Bryllupsrejse på afbud" af Christina Lauren

Det er ikke mere end et par måneder siden at jeg anmeldte "Den falske affære" og fordi jeg elskede den så meget, så skulle den næste bog, "Bryllupsrejse på afbud", altså læses med det samme. Mange mange mange tak til forlaget Flamingo fordi I har fået mine øjne op for de skønne historier af Christina Lauren. Jeg ser frem til at læse mange flere ude i fremtiden. ;)

Men nu.. jeg vil ikke lade jer vente længere. Her kommer min anmeldelse af denne bog. Enjoy!

Olive og hendes tvillingesøster er hinandens diametrale modsætninger. Olive er en ulykkesfugl - senest har hun mistet roomie og lejlighed og værst af alt hendes job - og hendes søster er heldig med alt - virkelig alt. Og da søsteren skal giftes er bryllup, bryllupsrejse og alt hvad der dertil hører også noget som søsteren har vundet sig til. Hvilket er ret imponerende men også lidt for meget. Men søsterens held lader ret hurtigt til at vende til det modsatte. Bryllupsfesten slutter med at alle får madforgiftning. Pånær Olive og søsterens mands storebror, Ethan - Olives ærkefjende.

De kan virkelig ikke fordrage hinanden og sådan har det været siden deres første møde. Heller ikke selvom det et øjeblik virkede lovende. For Ethan er virkelig en pæn - også lidt for lækker - mand. Men hans reaktion på Olive fik hende hurtigt til at ændre mening. Han er ikke en hun vil tilbringe tid sammen med og da slet ikke skulle udholde alt for længe af gangen. Men nu tvinger tvillingesøsteren hende til at gøre netop det. Da Olive og Ethan er de eneste der ikke har fået madforgiftning, og fordi Ami ikke vil lade bryllupsrejsen til Maui gå til spilde, så er Olive og Ethan nu tvunget til at udgive sig for at være det lykkelige nygifte par og tage afsted. Men det kan vel lykkedes dem at undgå hinanden? Øen er jo ret stor?

Der går dog ikke længe før de er tvunget til at udgive sig for at være lykkelige nygifte, da de igen og igen støder ind i folk der kan spolere den gratis rejse for dem. Og løgnene bliver flittigt brugt. Men hun er nu faktisk ikke så ked af at skulle tilbringe tid sammen med Ethan. Når han gør en indsats er han faktisk ret charmerende. Og virkelig rar. Men der er hemmeligheder som truer med at ødelægge stemningen. Hemmeligheder som kan ødelægge mere end deres nyfundne kemi. Hemmeligheder som kan være altødelæggende. Og Olive er den eneste der lader til at have noget at tabe hvis de ikke kommer frem i dagens lys.

Dette er en virkelig skøn enemies-to-lovers historie fuld af humor, pinlige misforståelser, masser af drama, uventede følelser og en ordelig røvfuld af sjove situationer. En historie som ikke kan undgå at gå lige direkte i hjertekulen og efterlade læseren med grin, et smil på læben og måske endda et par tårer i øjenkrogen. Det gjorde den i hvert fald for mig.

Jeg elsker historier med enemies-to-lovers-temaet da det indebærer en masse drama, spydigheder og endnu mere af hungrende tiltrækning. Mums! Den intense spænding er jeg stor fan af, og der er heldigvis masser af serier og historier med den slags og jeg sluger dem råt hver eneste gang. Og denne bog er ingen undtagelse. Wow! Man bliver helt glad i låget af den type historier, og jeg synes helt klart at I skal give denne bog et læs denne sommer. :)

★★★★✩