Anmeldelse af "Sommer i Applemore" ("Applemore Bay" 3) af Rachael Lucas

Så blev det endelig tid til at blive genforenet med "Applemore Bay" og personerne fra historien, som jeg er gået hen og er faldet godt og grundigt for. Så mange mange mange tak til forlaget Cicero for at sende den næste bog i serien til anmeldelse. Dette er den tredje bog i serien og I kan eventuelt også læse mine anmeldelser af "Vinter i Applemore" og "Forår i Applemore" som er de to første bøger, før I læser videre her.

Og nu til det det handler om. Min anmeldelse af "Sommer i Applemore". Here you go!

Charlotte Fraser er kendt som familiens og byens største kontrolfreak og det gælder alt i hendes liv. Hjemmet, arbejdet og det personlige. Og hun har altid en masse lister som skal skrives og tikkes af. Men mødet med en virkelig flot og rig børsmægler skal hurtigt vise sig at ændre på det. I hvert fald for en enkelt nat. Men hun har svært ved at glemme ham. Også selvom arbejdet og hendes fremtidsplaner om sin egen forretningsudviddelse giver hende rigeligt at se til. Hun vil købe et smukt og afsidesliggende hus lidt udenfor Applemore, som hun har været fascineret af siden hun var barn. Nu skal hun bare have overtalt den nuværende ejer om at hun er den rigtige at sælge det til. Og det ser ud som om det næsten er faldet på plads. Men der er en lille ting hun skal gøre først. Hun skal passe huset, grunden og dyrene i et par måneder og vise sit værd imens den ældre kvinde er på en længere rejse. Men Charlotte indser hurtigt at hun ikke er alene om at skulle bo i huset. En anden dukker pludselig op. Manden som hun ikke har kunne glemme.

Rob Jones har lovet at kigge lidt på de ting der skal fikses på Midsummer House for sin tante imens hun er væk, men han bliver overrasket over at finde en kvinde på grunden. Kvinden som han ikke har kunne slå ud af hovedet. Hvilket ikke er normalt. Hans engangforhold plejer at være hurtigt erstatet, men Charlotte kunne han virkelig godt lide. Derfor var det også en skam at hun var væk morgenen efter. Men her står hun. Og endnu mere sexet, stædig og målrettet end den aften han mødte hende. Men hun virker også ret afvisende. Så måske var hun ikke så interesseret alligevel?

De beslutter sig for at holde hinanden lidt på afstand og gøre det de nu er der for. Charlotte for at planlægge sine planer for Applemore House og Rob fikser de ting der virkelig trænger til at blive taget hånd om. Men det er svært ikke at fantasere om ... hvad nu hvis. Og følelserne bliver dag for dag mere besværlige at kontrollere. Men vil de nu også det samme? Eller har de misforstået hinandens signaler? Intet sker uden bump på vejen og hårde udfordringer, men vil deres veje alligevel ende med at mødes når de indser hvad de har været tæt på at miste?

En virkelig sød historie om livet i en lille landsby, om en storbydrengs møde med en pige fra landet, om fremtidsdrømme og om at turde at træde udenfor sine vante rutiner og give det uvisse en chance. Om en kærlighed og længsel så stor at den ikke kan ignoreres. Og et gensyn med de skønne karakterer i det idylliske Applemore Bay. Og I kan tro at jeg har længtes efter det.

Jeg faldt pladask for Applemore og de personer som Rachael Lucas har skabt i denne skønne serie da jeg læste den første bog. Og jeg forelskede mig endnu mere i den anden bog. Og nu efter den tredje kan jeg næsten ikke vente med at læse den fjerde bog som gerne skulle udkomme senere på året. Min tålmodighed bliver virkelig sat på en prøve nu. Der er bare et eller andet magisk over denne serie og jeg kan ikke få nok.

Jeg elsker at vi følger Fraser-familien i hver bog og at hver søskende får deres egen historie og deres egen vigtige rolle i Applemore Bay. Og den næste i rækken er nu Polly. Som jeg glæder mig til at lære bedre at kende.

★★★★✩