Anmeldelse af "En lady inden midnat" ("Spindle Cove" 3) af Tessa Dare

Så er det igen blevet tid til at læse lidt historisk romantik. Jeg har nemlig været så heldig at få tilsendt "En lady inden midnat" fra serien "Spindle Cove" af Tessa Dare til anmeldelse igennem forlaget Flamingo. Jeg læste de to første bøger i serien sidste år og jeg elskede dem! Og nu er det tid til at finde ud af hvad beboerne i Spindle Cove nu har fået rodet sig ud i. For her kommer min anmeldelse af "En lady inden midnat".

Kate Taylor er begyndt at blive irriteret over at Korporal Thorne påvirker kvinderne i Spindle Cove så voldsomt som han gør. Især hendes unge elev er nervøs for at blive undervist i musik når han befinder sig i samme rum. Og Kate er heller ikke helt upåvirket. Men det er begyndt at få en helt anden karakter. En længsel efter kærlighed. Jo mere hun kigger på ham jo mere tiltrukket bliver hun. Og det gør hende vred. Hvorfor skal denne utilnærmelig mand være så.... fandens stor. Så bister. Så sexet! Hun bliver nødt til at gøre noget. Få ham sat på plads. Men resultatet bliver slet ikke som hun havde forventet. Det bliver i stedet starten til noget langt mere farligt.

Kate voksede op på et børnehjem, men hun ved at hun var et andet sted før det. Et sted hvor hun var elsket. Men hendes minder er gemt langt væk. Derfor er hun intenst begyndt at lede efter sin biologiske familie. Og jo bedre hun lærer Thorne at kende og får ham til at afsløre sine egne dystre hemmeligheder, opdager hun noget stort. De har en fortid der minder meget om hinanden. Så meget at de endda har en forbindelse. En forbindelse som kommer til at ændre på alt. En forbindelse som binder dem til hinanden og Kate er fast besluttet på at det skal blive ved med at være sådan. Hun vil have Thorne. Men nye gæster i Spindle Cove ønsker noget andet for hende.

Thorne har altid gemt på en mørk hemmelighed, og han har måtte skjule den for Kate. For at beskytte hende. Og han ved at han ikke er en værdig partner til Kate. Heller ikke selvom Kate har formået at vække fremmede følelser indeni ham. Kate er langt højere oppe af rangstigen end ham selv. Men han må alligevel beskytte hende. Især for fremmede der forsøger at tage hende med væk fra Spindle Cove. Men da hemmelighederne alligevel slipper ud og hun finder svar på sine spørgsmål, må han alligevel indse at han bliver nødt til at give slip på hende. Hun fortjener en ægtemand i samme klasse som sig selv. Men kan han overbevise hende om det? Få hende til at gifte sig med en anden? Vil han være stærk nok til at slippe hende? Eller vil den stædige kvinde være mere viljestærk end han havde forventet? Vil han turde at lade hende elske ham? Og han hende? Hvad vil det betyde for dem? For Kates status? Vil kærligheden til hinanden kunne overleve en eventuel skandale?

Dette er en virkelig skøn historisk roman om en velbevaret mørk hemmelighed, stort begær, traumer, overraskelser, en mørk fortid og om at turde at elske. Spindle Cove er en skøn by fuld af skæve individer, masser af stærke kvinder og ikke mindst øretæveindbydende sexede mænd. Og den er igen vidne til nye mystiske fremmede og et nyt kærlighedsdrama.

Hele denne serie - eller i hvert fald de tre første bøger som jeg har læst - er en fantastisk serie fuld af humor, frække stævnemøder og der er fart på dramaer og hemmeligheder som man kun kan blive bidt af. Man får alt hvad hjertet begærer og jeg er stor fan. Tessa Dare er en mester i disse historiske men også erotiske romaner. Og jeg håber virkelig at vi får de to sidste bøger i serien oversat på dansk også. Jeg er slet ikke færdig med de stærke kvinder i Spindle Cove og deres frække mænd.

★★★★✩