Anmeldelse af "Tag dig sammen, Eve Brown" ("The Brown Sisters" 3) af Talia Hibbert

Jeg har i noget tid nu haft denne serie, "The Brown Sisters" af Talia Hibbert, stående i min bogreol og jeg har nu langt om længe fået taget hul på den. Jeg har hørt meget godt om denne serie, så jeg havde allerede fra start ret høje forventninger til den. Men kunne den så leve op til det? Lad os se hvad jeg synes om den tredje og sidste bog i serien. Jeg er nemlig klar med min anmeldelse til jer her.

Eve er den yngste af Brown-søstrene og hun bor stadig hjemme hos familien. Hun har forsøgt sig med forskellige karrirer men alle har efter kort tid fejlet for hende. Uanset hvad hun gør følger der katastrofer i kølevandet. Og nu har hun endnu en gang stukket halen imellem benene og har droppet et job. Og denne gang kan hendes forældre ikke lade være med at give hende et ultimatum. Tag dig sammen og bliv voksen. Find et job og behold det. Eve er både vred og såret. Det eneste hun kan gøre nu er at... stikke af. Bare køre. Køre. Indtil hun bliver sulten og må finde et sted at spise. Et fint lille B&B i en idyllisk by bliver hendes stop. Men en uventet overraskelse venter hende. B&B'en søger en ny kok. Kunne det måske være hendes nye jobmulighed?

Jacob Wayne mangler desperat en kok og tiden er ved at løbe fra ham. Men da han er en kontrolfreak og forventer perfektion fra sine ansatte er han ekstremt kræsen. Og derfor har han indtil videre afvist alle der har været til jobsamtale. Og da denne uforberedte og uventede kvinde dukker op og vil søge jobbet bliver han irriteret. Hun er helt forkert til jobbet og han nægter at give hende en chance. Indtil hans kammerat får banket noget fornuft ind i hovedet på ham. Eve vil være den perfekte og eneste chance han har tilbage. Og han bliver hurtigt tvunget til at acceptere det. Men vil han fortryde det? Eller vil det faktisk vise sig at kammeraten havde ret?

Eve opdager hurtigt at hun elsker at lave mad til gæsterne på B&B'en og begynder at nyde det, gæsterne og endda den stædige og utilnærmelige Jacob. Men er han nu også så utilnærmelig? Er der ikke noget ved denne mand som hun kan genkende? Som hun ved hvordan hun takler? Måske vil han rent faktisk være lige netop det hun inderst inde har brug for i sit kaotiske liv? Og kunne det samme være gældende. Eller vil deres forskelligheder være for... modstridende?

Dette er en sød historie hvor de perfekte modsætninger mødes og falder i hak. Kaos og perfektion i en fin lille sløjfe. Der er masser af gnidninger, triste historier, ekstrem tiltrækning og om at finde modet til at give det uforudsigelige en chance. Og tro på at kærligheden også kommer til den som har mistet troen på den.

Jeg har endnu en gang virkelig nydt læsningen af en bog fra serien "The Brown Sisters" og jeg har virkelig grint til denne historie. Der har været så mange pinlige og sjove scener og selvom kemien imellem Eve og Jacob var ekstremt forudsigelig og cringe, så kunne jeg ikke lade være med at elske dem alligevel. Nu er jeg bare ked af at der ikke er flere søstre at følge. Og jeg elsker at alle tre bøger tager fat om forskellige psykiske og fysiske lidelser og gør dem normale og ufarlige at åbne op omkring. Sådan Talia! Tak for nogle skønne historier. Det er helt klart ikke sidste gang at jeg læser en bog af denne forfatter.

★★★★✩