Anmeldelse af "Villaen på øen" af Sarah Morgan

Jeg bliver altid så glad når jeg ser at forlaget HarperCollins udkommer med en ny Sarah Morgan bog, og da jeg så at "Villaen på øen" ville udkomme i år, blev den straks sat på min TBR-liste. Og forlaget var heldigvis så skønne at sende den min vej til anmeldelse.

Jeg har nu fået den læst, så lad og se om den faldt i lige så god jord som alle hendes andre bøger har gjort hos mig. Min anmeldelse kommer nemlig her.

Catherine Swift er en succesfuld romanceforfatter og hun har været på bestseller listen i mange år, men det er også det eneste der er lykkedes for hende. Hun har været igennem flere mislykkede ægteskaber og står nu og skal giftes med hendes fjerde mand. Og da familien ikke er helt så tæt som hun ville ønske efter al den kaos og lidelse, så håber hun at hun nu kan redde den og få alle samlet og gøre det hele godt igen. Men nu viser det sig at hendes romance-karriere ikke længere er så fantastisk længere og det panikker hun over. Men er det ikke okay? Hun har jo tænkt sig at gå i gang med en ny genre. Så måske det kunne være startskudet til et helt nyt kapitel i sit liv? Og vil familien mon starte det sammen med hende? Det må tiden vise. Hun har inviteret sine døtre til brylluppet og hun håber at begge kommer.

Adeline Swift har ikke haft den bedste start på livet. Allerede som barn skulle hun gennemleve sine forældres skilsmisse og tilmed blive sendt væk fra sit hjem for at bo i et andet land sammen med sin far. Hendes mor ønskede ikke at have hende længere nu hvor hun havde fået en ny mand og et nyt barn. En oplevelse der har givet Adeline ar på sjælen. Hun tror ikke på kærlighed. Hun tror ikke på spontanitet. For Adeline skal alt være fornuftigt og forudsigeligt. Men med jobbet som psykolog for en brevkasse skal hun se følelser og problemer i øjnene dagligt. Men det går så længe det ikke er hendes egne. Men problemer får hun da hun bliver inviteret til endnu et af sin mors bryllupper. Skal hun rejse eller blive hjemme?

Cassie Dunn ved ikke hvilken vej hun skal gå med sin karriere. Eller hun ved hvad hun ønsker sig, men vil det være en god idé? Vil hun kunne klare sig som forfatter? For det er det hun virkelig gerne vil. Men vejen dertil kan være svær. Og hun har ikke lyst til at søge råd hos sin mor. Hvordan ville hendes mor reagere hvis hun fik det at vide? Et problem der må vente, for hendes mor skal giftes og hun er virkelig glad på hendes vegne. Men hvem er den nye mand? Og vil hendes halvsøster komme? Hun håber det ikke. Deres forhold er ikke specielt godt og det ville ødelægge dagen hvis hun dukker op. Eller vil det langt om længe give dem mulighed for at komme tæt på hinanden?

Intet går som forventet. Catherine må indse at begge hendes døtre vil have spørgsmål når de møder den nye mand. Det lykkelige øjeblik bliver i stedet kaotisk. Adeline er vred. Cassie chokkeret. Og da de begynder at stille spørgsmål som Catherine helst ville undgå at besvare begynder sandheden at komme frem. Sandheden om Adelines forældres skilsmisse. Cassies fars og mors forhold. Og nu... det nye. Eller gamle? Bliver det dødsstøddet for familien? Eller vil det vise sig at blive dens redning?

Dette er en virkelig spændende roman som handler om familiedrama, hemmeligheder, håb, kærlighed og sårede følelser. Om at turde sænke sine forsvarsværker og være sårbar og ærlig. En virkelig hjerteskærrende historie med masser af overraskelser, en dyster fortid og et håb om at kunne redde en familie fra total splittelse.

Åhhh hvor er det dog en fin historie. Der er både en mørk hemmelighed, uventet kærlighed og tilgivelse og jeg elsker karaktererne i denne bog. Jeg nød kemien og udviklingen hos døtrene og konflikten der skulle løses. Man fik en lille klump i halsen da man endelig fik svar på hvad der skete "den gang". Også selvom jeg faktisk havde gættet det ret hurtigt. Men jeg nød virkelig læsningen og jeg synes det er den perfekte sommerlæsning. Perfekt at tage med på stranden eller ferien. Endnu en gang har jeg haft en skøn læsning takket være Sarah Morgan. Dette er min 10. bog, og I kan finde alle mine andre anmeldelse af netop denne forfatter ved at trykke på dette link. ;)

★★★★✩