Anmeldelse af "De magiske træer" ("Born from Magic" 3) af Anette Guldager Boye

Jeg tror slet ikke at I er klar over hvor meget jeg har glædet mig de sidste par år på at denne bog skulle udkomme. Jeg havde nemlig fornøjelsen af at blive anmelder på Anette Guldager Boyes bøger da den første bog i serien "Born from Magic" udkom tilbage i 2019. Og jeg faldt ret hurtigt for Oak Tree Creek og de magiske væsner der bor i hendes skønne verden. I kan eventuelt læse mine anmeldelser af første bog, "The Ultimate Sacrifice" her og anden bog, "Twice Cursed" her inden I læser videre.

Endnu en gang tak til forlaget Mellemgaard og søde Anette fordi jeg måtte læse med endnu en gang. Dette er den danske version. Den engelske skulle gerne være på vej til mig, da den udkom for nogle dage siden. Så hvis I helst vil læse på engelsk, så kan jeg glæde jer med at denne serie er på både dansk og engelsk.

Men nok om det. Nu er det vist tid til at afsløre om denne bog også faldt i god smag hos mig. ;)

Nate er endelig hjemme i sikkerhed i Oak Tree Creek hvor klanen arbejder på at styrke deres forbindelse imellem menneskene og de Andre - magiske væsner. Men det viser sig hurtigt at skulle blive sværere end de troede. For der er stadig noget der ulmer i baggrunden og Nate er sikker på at det er på grund af ham. På grund af det han er. Et miks imellem ulv, menneske og heks. Hvilket ikke ses ret tit. Og det har gjort ham farlig i andres øjne. Endda eftertragtet for hans magiske kræfter.

Og nu er den magiske verden i kaos. Nate begynder at se mistænksomme personer i skyggerne og får flere og flere uønskede ud-af-kroppen-oplevelser hvor der er en mørk skabning der forsøger at komme i kontakt med ham. Kan dette have nogen forbindelse med de mystiske træer belagt med trolddom der er blevet plantet rundt omkring husene i byen? Med den druide han bliver ved med at se? Et det fjenden der igen er ude på at kidnappe ham?

Noget er blevet sat i værk og det er nu op til Nate at finde ud af hvad det er og hvordan de kan stoppe det. Og det kræver at han gør ting der måske ikke vil gøre sin ulveklan glade. Og det kan nemt blive farligt. Og det hjælper heller ikke på det at hans evner pludselig vokser og gør ham forvirret. Vil det dog vise sig at være en fordel for ham overfor fjenden eller vil det være endnu en grund til bekymring? Og hvem er denne fjenden som er ved at smadre den magiske verden i knæ og udsætte menneskene for endnu større fare? Kan de finde dem og overvinde dem? Hvem kan se stole på? De må skynde sig for tiden er ved at løbe ud for dem.

Dette er en skøn dansk fantasyserie fuld af magiske væsner, hemmeligheder, magtkampe, personlig udvikling og farlige fjender. Nate er endnu engang i udvikling og hans fjender ønsker endnu engang at få klørene i ham. Og selvom hans ulv stadig ikke er en fast og fuld del af ham, så er han blevet bedre til at kalde den frem når farerne er størst. Og hans hekse-del er blevet overraskende magtfuld. En virkelig god kombination som gør ham til en magtfuld ung mand.

Jeg har fået noget insider-viden og jeg er blevet fortalt at der måske kommer noget ude i fremtiden hvor man møder Nate igen. Som voksen. Og jeg har smidt et ønske afsted om at Nate skal have en meget magtfuld og full on power explosion scene hvor hans kræfter får lov til at vise sig max. Uhhh I kan tro at jeg ville elske det. :D

Men det var det. Denne serie er slut og jeg vil klart anbefale jer at give den et læs. Det er en skøn fantasyserie og Anette har gjordt det virkelig godt. Glæder mig til at se hvad hun kommer med i fremtiden. Tak Anette fordi jeg måtte læse og anmelde din serie. Det har været en vild og fantastisk oplevelse.

★★★★✩